Hyundai Motorsport urychluje vývoj i20 WRC
Začátek nového ročníku mistrovství světa v rallye FIA WRC 2014 (World Rally Championship) se kvapem blíží. Tým Hyundai Motorsport proto věnoval během říjnových příprav na sportovní výzvy nadcházející sezóny celkem 15 dní testování soutěžního vozu i20 WRC, který absolvoval více než 1 000 km na šotolině a asfaltu.
„Tento měsíc byl pro nás mimořádně hektický. Více než polovinu měsíce jsme testovali i20 WRC na obou druzích povrchu. Ve čtyřech samostatných testech se za volantem střídala trojice našich testovacích jezdců. Nyní máme dva vozy i20 WRC v nejnovější specifikaci, což nám umožní ještě více zintenzívnit vývojový program střídáním mezi dvěma podvozky,“ řekl Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport. „Celkově to byl pozitivní měsíc, protože jsme dokázali otestovat nové díly, vyzkoušet různá nastavení a ujet s vozem slušnou porci kilometrů.“
Říjnové testování bylo zahájeno čtyřdenním testem na šotolině na jihu Španělska, kde tým sledoval chování vozu i20 WRC za teplého počasí. Za volant vozu tam usedali Juho Hänninen a Chris Atkinson. „Během testů jsme zde využívali daných možností a pokračovali ve vývoji vozu na šotolině v podmínkách, které se podobají těm, které na nás čekají příští rok např. v Portugalsku a na Sardinii. Vyzkoušeli jsme několik konfigurací pro tyto druhy terénu a prověřili několik nových komponentů, které jsme dosud netestovali,“ vysvětlil Nandan.
Tým Hyundai Motorsport se posléze přesunul z jihu Španělska na sever do Katalánska, kde proběhl další pětidenní test na šotolině. Po něm následoval test na asfaltu v německém Baumholderu, kde se nachází legendární Arena Panzerplatte, která tvoří součást itineráře Rallye Deutschland.
„Poté, co jsme se v první polovině října soustředili na nezpevněné povrchy, podrobili jsme i20 WRC testu na asfaltu ve stejných podmínkách, v nichž se jede Rallye Deutschland. Zkoušeli jsme několik nových dílů podvozku, protože jsme na asfaltu netestovali od srpna,“ pokračoval Nandan.
V posledním říjnovém týdnu pokračoval vývoj vozu na asfaltu v Katalánsku, na silnicích Rallye de España, předposledního podniku v sezóně WRC, který se konal v uplynulém týdnu. „Testování na stejných silnicích, na nichž se jezdí rallye, nám umožňuje získávat první reference o rychlostních zkouškách, které na nás čekají v příštím roce,“ dodal Nandan.
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje devět výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2012 prodala 4,4 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5300 dealerství a showroomů. V České republice prodeje značky neustále rostou, v roce 2012 bylo v ČR prodáno 15.162 osobních automobilů.
« Porsche představuje lavinu nových modelů na závěr letošního roku TEST Lexus IS 250 F SPORT – Sehr, sehr gut! »