5984599_

Hyundai iMax N má šestiválec a zadní pohon

21. 10. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Hyundai opět vystrčil rohy. Jeho sportovní divize Hyundai N zabývající se výrobou sportovních verzí vybraných sériových modelů si tentokrát vzala do dílen něco, co by nikdo nečekal. Písmenem “N” a patřičnými úpravami obdařili užitkovou dodávku Hyundai H-1. Má výkon 408 koní, zadní náhon a při plném obsazení boduje užitkové “N-ko” ideálním rozložením hmotnosti 50:50.

Sportovní divize N se stává ve světě “ostrých” verzí sériových modelů pojmem. Donedávna zcela neznámé konstrukční oddělení korejské značky ukázalo svůj talent už u hatchbacku i30 N, následoval Fastback i30 N a několik v Evropě méně známých modelů. Tím však aktivity tohoto oddělení evidentně nekončí. Nyní si vzali do parády něco, co nikdo nečekal.

Divize N láme všechna pravidla a do světa posílá jasný vzkaz, že upravit umí snad úplně všechno. Své kompetence totiž ukázala úpravou průmyslové dodávky H-1, která se v Austrálii prodává pod označením Imax. Právě z této země pochází originální model Imax N Drift Bus, který byl vyvinut speciálně pro soutěž WTAC (World Time Attack Challenge) v Yokohamě.

Pohon auta samozřejmě není sériový, namísto přeplňovaného naftového čtyřválce 2,5 CRDi s výkonem 125 kW (170 k) se pod přední kapotu nastěhoval benzínový šestiválec s výkonem 300 kW (408 k), který pomocí točivého momentu 555 Nm a osmistupňové automatické převodovky roztáčí výlučně zadní kola. Zásluhou upraveného podvozku se tak z H-1 stal dokonalý driftovací nástroj reprezentující značku “N” všude, kde se objeví. Automobilka šla s úpravami auta dokonce do takových detailů, že ideální rozložení hmotnosti 50:50 má až při plném obsazení. O sériové výrobě nemůže být řeč, jak se však vyjádřili konstruktéři, kdyby byla poptávka, technicky jsou podobné auto schopni reálně vyrábět.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz