Hyundai a Škoda Group spolupracují na prosazování vodíku a energeticky hospodárné mobility
Společnosti Hyundai Motor Company a Škoda Group podepsaly memorandum o shodě, týkající se zahájení spolupráce na budování ekosystému vodíkové mobility.
Ken Ramírez, výkonný viceprezident a vedoucí globální divize užitkových vozidel společnosti Hyundai Motor Company, který nese odpovědnost také za aktivity v oblasti vodíku, a Petr Novotný, generální ředitel společnosti Škoda Group, memorandum podepsali v průběhu korejsko-českého obchodního summitu v Praze.
Cílem našeho partnerství se značkou Škoda Group je urychlit přijetí vodíku, které by přispělo k rozvoji vodíkových technologií a uhlíkové neutrality napříč globálními trhy včetně České republiky. Společně chceme stát v čele rychle rostoucího vodíkového odvětví na základě pozitivních synergií vyplývajících z použití naší techniky palivových článků v produktech a projektech značky Škoda v oblasti mobility. Ken Ramírez, Výkonný viceprezident a vedoucí globální divize užitkových vozidel, Hyundai Motor Company.
Jsme přesvědčeni o tom, že vodík, spolu s energeticky hospodárnými řešeními, sehraje zásadní roli v transformaci mobility pro udržitelnější budoucnost. Spolupráce se značkou Hyundai nám umožní překročit lokální hranice a prozkoumat širší trhy, kde již tyto technologie mají větší vliv. Budeme schopni přinášet do globálního ekosystému mobility inovativní, ekologická řešení a prosazovat čistější energie v oblastech, kde jsou nejvíce zapotřebí. Petr Novotný, CEO, Škoda Group.
Memorandum o shodě počítá s vypracováním řady studií, mimo jiné o možnostech převzetí systémů a technologií palivových článků na vodík či adaptace hospodárných řešení pro projekty v oblasti mobility, a také s posouzením širších příležitostí v oblastech vodíkového ekosystému.
Obě strany sdílejí stanovisko, že vodík bude klíčovým pilířem udržitelné společnosti, a na základě memoranda o shodě se budou zabývat možností, že by Hyundai poskytl svůj systém a technologii palivových článků, a přispěl tak k urychlenému rozvoji ekologické mobility napříč globálními trhy, na nichž je značka Škoda přítomna, včetně České republiky.
Značky Hyundai a Škoda Group též vypracují studie uskutečnitelnosti rozličných využití palivových článků mimo oblast mobility. Hyundai je připraven sehrát klíčovou roli v energetické transformaci, přičemž může těžit ze svého odborného know-how v globálním využití vodíku pro mobilitu i energetiku.
Společnost Hyundai Motor Group usiluje o vytvoření vodíkové společnosti prostřednictvím své značky HTWO, která se zaměřuje na vodíkový hodnotový řetězec. HTWO zastřešuje obchodní divize a dceřiné společnosti pokrývající všechny části kompletního vodíkového řetězce.
.« MG představilo zcela nové HS: Je lepší ve všech směrech a za dobrou cenu Výroba aut v Česku stoupla o 5,5 procenta na 973.560 vozů »