Hypersport od Red-Bullu a Aston Martinu zvládne 320 km/h za 10 sekund – Mercedes chystá podobnou bestii
Už je to nějakou chvíli, co světu kraluje svatá trojice Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Aktuálně se k nim připojuje Koenigsegg s Agerou ONE:1 a Regerou. Koncem tohoto desetiletí má však přijít něco nového a velkého, to započne éru nejvyšší ligy. Mezi hypersporty se chystá vrátit Mercedes s nástupcem SLR a úplným nováčkem se stane Red-Bull/Aston Martin, kteří ve spolupráci staví něco neskutečného. My se dnes podíváme na druhého zmíněného, protože na svět vyšly první informace.
Celkem vznikne 175 kusů, z nichž bude 25 zaměřeno čistě na okruhy a zbylých 150 pro silniční využití. Zákazníkům se auto odhalí začátkem roku 2019.
Pod kapotou se ukáže atmosférický dvanáctiválec, kterému výrazně pomůže elektřina. Výkon se zastaví u hodnoty 1100 koní a stejné číslovky dosáhne i hmotnost. Poháněna budou zadní kola a aerodynamika nemá mít obdoby. Nepochybí ani foukané difuzory a spousta vychytávek, které zajistí přítlak přes 1800 kilogramů. Zrychlení z nuly na 320 km/h proběhne za rovných 10 sekund a zastavení z této rychlosti zabere pouze 5 sekund. Pro porovnání, Koenigsegg Agera One:1 zvládá stejnou disciplínu za 14.3, respektive 6.4 sekundy. Astono-RedBull zároveň dokáže dosáhnou brutálního přetížení v zatáčkách, činí totiž 4 g, což je dvojnásobek oproti nejlepším supersportům dnešní doby.
Okruh Spa-Francorchamps zvládne za necelé dvě minuty, přičemž vozy jako LaFerrari či McLaren P1 potřebují o více jak půl minuty víc. Jako poslední byla zmíněna výška vozu, která bude do jednoho metru a cestující budou sedět pouze 10 centimetrů nad zemí.
« TEST Mercedes-Benz E220d Dvanáctiválce z počátku třetího tisíciletí – Nezkrotné bestie jako zábavná investice »