42bf8961-mclaren-speedtail-3_1

Hypersport nového desetiletí. Nástupce legendárního McLarenu F1 je tu!

26. 10. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Britská automobilka na jeho vývoji pracovala opravdu dlouho. A přestože se ještě nedíváme na fotografie, které by výrobce oficiálně zveřejnil, je vysoce pravděpodobné, že právě takto nové auto vypadá. Je jedním slovem uchvatné!

Jeho jméno vám snad ani nemusíme psát, jistě byste jej uhodli. McLaren se totiž nechal inspirovat devadesátými lety (označení „tail“ (=ocas) v pojmenování McLarenu F1 tehdy zaznívalo celkem často) a vůz pojmenoval podle dlouhé zádi ve tvaru kapky. Novinka se tedy jmenuje Speedtail!

Atakuje 400 km/h?
Jde samozřejmě o hybrid s podobnou technikou, jakou jsme našli v modelu P1. Pro potřeby Speedtailu byla ale hybridní soustava ještě značně vyšperkována. Nový vůz tak bude dosahovat výkonu okolo 1000 koní, přičemž podle dosavadních informací pojede rychleji než 390 km/h. Šéf McLaren Racing, Zac Brown, navíc prohlásil, že nové auto je o hodně rychlejší, než všechno z dosavadní produkce (aktuálně nejrychlejší McLaren jezdí 361 km/h a z 0-100 km/h to umí hluboko pod 3 vteřiny).

Tři místa a řidič uprostřed!
Speedtail si jako pokrevní nástupce legendárního modelu F1 ponechal rovněž jednu prioritu. Usadí se v něm totiž ne dva, ale hned tři pasažéři, neboť řidič sedí přímo uprostřed auta. Stejně jako ve formuli! Oba cestující pak sedí po stranách. Toto řešení je nejen praktické, ale navíc zajišťuje optimální rozložení hmotnosti i v případě, kdy je řidič ve voze sám.

Na uniklých snímcích je patrné i přítlačné křídlo na zádi vozu. To se zjevuje jakoby odnikud, neboť nemá na náběžné hraně žádný spoj. O jaký pružný materiál jde, ale prozatím nevíme. Na každý pád je ale jasné, že McLaren Speedtail znovu posune hranice (a to nejen v dynamice). I jeho technologie půjdou někdy až za hranu myslitelnosti.

Tomu ostatně odpovídá také cena. Vývoj modelu jistě nebyl levný. McLaren už na model přijal několik objednávek, které (a teď pozor!) musely být předem uhrazeny. I s daní to dělá celkem slušných 2,1 milionu USD, tedy zhruba 48 milionů Kč. Stále se ale nebavíme o příplatkové výbavě, ta přijde na řadu až ve chvíli, kdy vůz skutečně zamíří do výroby. Tak snad se s ním potkáme už brzy tváří v tvář!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz