Honda e. Zadní pohon, 150 koní a dojezd přes 200 kilometrů
Nový vůz Honda e byl vytvořen s důrazem na výjimečné jízdní vlastnosti v městském provozu. Elektromobil Honda nové generace představuje mimořádné spojení dynamiky, efektivity a výkonu a do segmentu kompaktních elektromobilů vnáší bezkonkurenční možnosti využití a zábavu z jízdy.
Vůz Honda e je vybaven silným elektromotorem o výkonu až 150 k (110 kW), který dosahuje vynikajícího točivého momentu přes 300 Nm. Ve voze Honda e je osazen akumulátor o kapacitě 35,5 kWh, který v této třídě patří k nejkompaktnějším. Přispívá k výjimečné rovnováze a nízké hmotnosti vozu, umožňuje funkci rychlého dobití do stavu 80 % za 30 minut a zajišťuje dojezd přes 200 km, což je ideální pro každodenní provoz v městském prostředí.
Konstruktéři firmy Honda kladli zvláštní důraz na zlepšení jízdních vlastností, aby jízda s vozem byla zábavná a atraktivní. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou a těžiště vozu je tak přibližně 50 cm nad zemí. Díky rozložení hmotnosti v poměru 50:50, kompaktní velikosti při zachování šířky a krátkým převisům vpředu i vzadu vůz Honda e vnáší do segmentu kompaktních elektromobilů optimální poměr stability a ovladatelnosti.
Motor pohání zadní nápravu, což jednak vozu dodává sportovní charakter, zároveň je tím zajištěno přesnější řízení přední nápravy. Díky tomu je poloměr otáčení přibližně 4,3 metru a vůz Honda e je tak v malých městských uličkách mimořádně ovladatelný.
Vzhledem k nízkému těžišti a celkovým proporcím vozu Honda e není nutné k omezení naklápění karoserie zapotřebí tuhé odpružení a i při rychlých změnách směru je vůz mimořádně ovladatelný. Konstruktéři společnosti Honda posuzovali kritéria jízdních vlastností vozu ve srovnání s většími vozidly ze segmentu s využitím nezávislého zavěšení čtyř kol pomocí vzpěry MacPherson s cílem zajistit pro cestující pohodlí a působivý zážitek z jízdy.
Vůz Honda e také nabídne ovládání jediným pedálem (Single Pedal Control), kdy řidič bude moci vůz zrychlit i zpomalit pouze pomocí plynového pedálu. Při sešlápnutí pedálu akcelerátoru bude vůz zrychlovat jako obvykle. Při jeho uvolnění nastane rekuperační brzdění a vůz bude zpomalovat. Technologie Single Pedal Control zlepšuje efektivitu jízdy v městském prostředí a odpadá s ní nutnost používat více pedálů, takže řidič má nad vozem maximální kontrolu a jízda je bezproblémová a zábavná.
Ke konstrukční tuhosti přispívají vysokopevnostní materiály použité ve skeletu karoserie, které zároveň snižují hmotnost vozu. Tento odlehčený podvozek představuje ideální platformu, na jejímž základě lze jemně vyladit nastavení zavěšení a řízení a dosáhnout tak dynamické jízdní vlastnosti. Ty lze u vozu Honda e ještě zvýraznit pomocí režimu „Sport“, v němž dochází k posílení výkonu a celkově rychlejší odezvě při akceleraci.
Vůz Honda e je navržen s ohledem na požadavky moderního životního stylu. Jedinečné spojení mimořádného designu, pokročilých funkcí a sportovní jízdní dynamiky představuje dokonalý vůz pro městské prostředí.
Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je součástí strategie značky, kdy si stanovila za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou hnací jednotkou.
Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku.
« Test Isuzu D-Max Double Cab. Japonský drsňák na každý den Historie modelu Škoda Superb »