Honda e se představuje ve Frankfurtu
Model Honda e byl navržen s důrazem na jednoduchý design a účelnost. Díky hladce integrované konektivitě a výjimečné jízdní dynamice dokonale odpovídá požadavkům moderního života ve městě a poskytuje zákazníkům jedinečnou hodnotu.
Čisté linie karoserie elegantně doplňuje systém zpětných kamer, který nahrazuje klasická boční zrcátka miniaturními kamerami. Záběry z nich jsou v reálném čase přenášeny na dvě šestipalcové obrazovky v interiéru vozidla. Uvedené technické řešení s kamerami, první v segmentu kompaktních vozů, přináší výrazné výhody z hlediska vzhledu a stylu, bezpečnosti a aerodynamiky.
Nový vůz je z profilu charakteristický plynulými, elegantními obrysy, které jsou doplněny „vyskakujícími“ klikami. Tak je zajištěn dokonale jednolitý vzhled, který je zhmotněním moderního a přívětivého konceptu. Díky použití zpětných kamer, nahrazujících postranní zrcátka, mohli designéři vytvořit takřka nepřerušené propojení mezi čelním sklem a předním sloupkem. Uvnitř se nachází digitální přístrojová deska nové generace přes celou šířku vozu. Ta obsahuje pět displejů a propojený informační a zábavní systém. Tyto prvky tvoří součást pohodlné, moderní kabiny, v níž jsou uplatněny decentní soudobé materiály.
Největší plochu digitální přístrojové desky přes celou šířku vozu Honda e zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Tyto displeje fungují jako hlavní obrazovky informačního a zábavního systému. Usnadňují přístup k řadě aplikací a propojených informačních a zábavních služeb, díky nimž se vůz jednoduše a nenápadně stává součástí moderního městského životního stylu majitele – ten si může dopřát zábavu a pohodlí jako v obývacím pokoji. Bez ohledu na to, zda vůz jede, parkuje nebo se dobíjí, si mohou řidič i spolujezdci vychutnat vždy stejnou konektivitu a pohodlí. Mají k dispozici bohatou nabídku služeb, které jsou přístupné prostřednictvím digitální přístrojové desky nové generace.
Vůz Honda e je vybaven vysoce výkonným elektromotorem, který je k dispozici ve dvou výkonnostních variantách – 100 kW (136 k) a 113 kW (154 k) – a s působivým točivým momentem ve výši 315 Nm. Akumulátor o kapacitě 35,5 kWh patří v této třídě k nejkompaktnějším. Zároveň přitom umožňuje dojezd až 220 km na jedno dobití – skvělá hodnota pro každodenní provoz v městském prostředí. Díky funkci rychlého nabíjení lze akumulátor dobít na 80 % kapacity již za 30 minut. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy je příslibem sportovní jízdy. Model je zárukou zábavných zážitků, pohotové odezvy a pocitu propojení s vozem. Honda e se pyšní mimořádnou akcelerací. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne přibližně za 8 sekund.
Propojené služby a aplikace, které jsou dostupné prostřednictvím dotykové obrazovky, lze ovládat také pomocí osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů. Intuitivní osobní asistent Honda je důmyslná funkce řízená umělou inteligencí (AI), která využívá jedinečné kontextuální porozumění s cílem navodit přirozenou konverzaci a zajišťuje přístup k celé řadě služeb online.
Unikátního osobního asistenta Honda aktivujete slovy „OK, Honda“. Následně položíte otázku nebo vydáte pokyn. Pomocí strojového učení tato technologie časem zvyšuje porozumění hlasu dané osoby a na základě toho poskytuje přesnější reakce.
I když není majitel zrovna ve voze, může zůstat ke svému elektromobilu Honda e připojen na dálku prostřednictvím aplikace My Honda+ v chytrém telefonu.
Tato mobilní služba byla představena v roce 2017. Od té doby byla upravena, aby nabízela širší škálu funkcí. Umožňuje snadné zobrazení podrobných informací o stavu vozidla, dálkové ovládání klimatizace, monitorování zabezpečení a sledování polohy. Mezi další funkce typické pro elektromobil patří řízení nabíjení akumulátoru a sledování dojezdu. Zároveň lze z mobilního zařízení předat vozu údaje o dobíjecích stanicích a navigační pokyny. Vůz Honda e je rovněž přístupný pomocí digitálního klíče. Lze jej tak zamykat a odemykat prostřednictvím aplikace ve smartphonu.
« Audi představilo supersportovní gran turismo RS 7 Sportback Legendarní Land Rover Defender je zpět v nové generaci »