Honda CR-Z 2013 – Posilující facelift
Naše redakce s hybridní Hondou CR-Z bohužel zatím neměla tu čest, ovšem každý, komu se dostala do rukou si stěžoval na nedostatek výkonu atmosférické 1,5 a vlastně celého hybridního ústrojí. I když tento facelift nepřinesl až tolik výkonu navíc, přesto by této Hondě mohl nějak pomoci.
Jen ve stručnosti připomenu, že atmosférický čtyřválec o objemu 1,5 litru má v odcházející CR-Z výkon 114 koní (84 kW) a točivý moment 145 Nm. To nejsou samozřejmě nijak oslnivé hodnoty, ale samotný motor posílil díky změnám na variabilním časování ventilů a přeprogramování řídící jednotky o 7 koní – takže teď má spalovací motor výkon 124 koní. Honda zapracovala ale také na elektromotoru, který místo nikl-metalhydridové baterie dostal klasickou lithium-iontovou baterii. To má za následek zvýšení výkonu elektromotoru o dalších 6 koní, takže celkový výkon hybridní soustavy činí sympatičtějších 137 koní při 6600 otáčkách za minutu. Točivý moment také vzrostl, a to na hodnotu 190 Nm, takže nyní zrychlí CR-Z na 100 km/h za rovných 9 sekund (na režim Sport+ ), což představuje zlepšení o 0,7 sekundy. Maximální rychlost pak u tohoto faceliftovaného CR-Z činí rovných 200 km/h. Spotřebovat by navíc CR-Z mělo při klidném stylu jízdy pouze 5 litrů na 100 km jízdy a každý kilometr vypustí 116 gramů emisí CO2.
Zasahovalo se ale také do designu, ten dostal nový přední nárazník, pozměněnou masku chladiče a upravený difuzor v zadním nárazníku. Model CR-Z GT pak dostane 17” litá kola.
Přesný datum zahájení prodeje zatím bohužel neznáme, takže si na něj budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Honda ale určitě váhat nebude a prodeje budou zahájeny někdy na začátek roku 2013. Nuže, jsme docela zvědaví…
« Audi S3 2013 se představilo v Paříži Peugeot 208 GTi – Pařížský autosalon se plní! »