Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive – Na hranici prémie
Modernizovanou Honda CR-V jako takovou moc představovat nemusím. Je to větší městský crossover, který po aktuálním faceliftu pro rok 2015 zapracoval zejména na designu a nových motorizacích. My jsme do testu dostali auto v maximální výbavě Executive, které je proslulé svým motorem a mezi novináři kolují zvěsti, že právě tento vznětový čtyřválec 1.6 je nelepší čtyřválcovou naftou tohoto objemu na trhu. V kombinaci s ním byl šestistupňový manuál a náhon na všechna čtyři kola. Tím pádem jsem byl velmi zvědavý a auto mě opravdu mile překvapilo!
Po nasednutí Vás zaujme přepracovaná palubní deska, která už nepůsobí tak laciným a strohým dojmem jako dřív. Najdeme zde kvalitnější materiály, příjemné kožené sedáky a volant, jenž hezky padne do ruky. První dojem kazí pouze dotyková obrazovka infotainmentu, která sice dobře funguje, ale na druhou stranu je její rámeček mnohem černější než palubní deska a působí dojmem, že jste ji tam namontovali sami.
Po prvních ujetých metrech Vám nové CR-V přijde jako přerostlý Civic, řízení i všechny tři pedály jsou až nevídaně tuhé, na rodinné SUV možná až příliš. Jízdními vlastnostmi jej však jen těžko nějaký konkurenční vůz překoná. Auto poslouchá na každý pohyb volantem a podvozek vyžehlí téměř každou nerovnost. Pohon 4×4 pracuje bez problému a převodovka má výtečné zpřevodování a příjemně krátké dráhy řadící páky. V kombinaci s motorem 1.6 i-DTEC je to opravdu super.
Lepší vznětový agregát jsem v této kategorii asi nezažil. Z nízkého objemu Honda díky většímu turbodmychadlu dostala výkon 160 koní ve 4000 ot./min. a točivý moment 350 Nm. Emise CO2 jsou velmi nízkých 129 gramů na kilometr. To znamená papírovou spotřebu 4.9 litru na 100 kilometrů, ano, říkáte si… ,,Papírová hodnota, to je zas kec.” Jenže s tímto přerostlým Japoncem se dá vážně jezdit za průměrnou spotřebu okolo 5.5 litru. Tento motor se chlubí technologií Earth Dreams Technology, která dokáže poskytnout skoro maximální výkon a točivý moment, aniž by se výrazně zvedla spotřeba paliva. Reakce na plynový pedál jsou bez zbytečné prodlevy turba a auto zrychluje až s překvapivou chutí. Takže spekulace, že se jedná o nejlepší naftovou jedna-šestku na trhu jsou pravdivé. Vše navíc korunuje kultivovaný chod jednotky prostý vibracím a typického rušivého kadlání,
Pohon všech čtyř kol 4WD pracuje na stejném principu, co Haldex od Volkwagenu. Auto má poháněnou pouze přední nápravu (kvůli úspoře paliva) a zadní kola se připojí jen tehdy, když ta přední proklouznou. Připojování probíhá bez povšimnutí a jakéhokoli cuknutí, které bylo nevýhodou starších systémů. Faceliftované CR-V dostalo také vylepšený stabilizační systém VSA, který napomáhá bezpečné jízdě.
Po technické stránce mu teda nic vytknout nemůžeme a je nejspíš nejlépe sladěným autem v kategorii, vlastně si neuvědomuji nic, co by mi na něm nějak výrazně vadilo. Interiér je vzdušný a prostorný, na zadních sedadlech se pohodlně sveze člověk vysoký přes 180 centimetrů a zavazadelník je více jak dostačující. Co je ale nejdůležitější, toto auto Vás bude bavit řídit. Ano, SUV, které Vás neunudí k smrti!
Takže pro mě se rozhodně stává nejlepším autem ve své mainstreamové kategorii, bohužel však velkým mínusem je cena. V testované výbavě Executive Vás vyjde bez příplatkové výbavy na tučných 949 900 Kč. Za bezpečnostní systém ADAS, který nabízí držení v jízdních pruzích, automatické brzdění před překážkou, hlídání mrtvého úhlu a podobně připlatíte dalších 19 000 Kč, to znamená, že celkově za auto dáte necelý jeden milion korun. Za tu cenu už koupíte nové prémiové vozy od BMW či Audi. Ale záleží na Vás, modernizované CR-V je opravdu dobře jezdící městské SUV, které potěší i náročnější uživatele.
Ceny výbavy a technické údaje + rozměry a objemy
Plus
Jízdní vlastnosti
Dynamika motoru
Spotřeba
Zpracování interiéru
Mínus
Příliš tuhé pedály
Vysoká cena
« BMW 7-Series M Sport – V čem je jiné? Motocykl BMW Path 22 Concept představen! »