Honda boduje. HR-V Sport dostane 182 koní
Před nedávnem a poměrně v tichosti prošla Honda HR-V modernizací a už tak velmi dobré auto se proměnilo ve výborné. Však o něm brzy napíšeme i kompletní redakční test. Nyní však Honda vytáhla eso z rukávu!
Zbrusu nová verze se bude jmenovat HR-V Sport a kromě jiného dostane motor 1.5 VTEC Turbo s výkonem 134 kW (182 koní). Ten jsme měli možnost zkoušet už v aktuální Hondě Civic a nutno podotknout, že je skvělý. Japonci se však neomezili pouze na motor.
„Performance“ podvozek
Auto bude v nabídce jak s bezestupňovou převodovkou CVT (se kterou motor nabídne 220 N.m točivého momentu), tak s šestistupňovým manuálem (240 N.m točivého momentu). Tou hlavní změnou je ale nový podvozek. V útrobách HR-V Sport se totiž objeví „Performance“ tlumiče zamezující náklonům karoserie v zatáčkách a rovněž přibyde elektronický systém simulující funkci samosvorného diferenciálu. Samozřejmostí pak bude také variabilní elektrický posilovač řízení s lepší zpětnou vazbou ve volantu.
Sport nepřehlédneme
HR-V Sport samozřejmě i nadále zůstává předokolkou, oproti běžné verzi však sportovněji laděné provedení se silnějším motorem poznáte podle černě lakovaných dílů, které jsou u standadních verzí chromové. Dalším specifikem budou černě lakované 18palcové ráfky, nebo zadní kouřové LED svítilny.
Dovnitř si pak budou moci zákazníci navolit potahy z červené kůže, černou stropnici, nebo variaci černě lakovaných dílů, která v jiném HR-V nebude možná.
Přesná specifikace prozatím nebyla zveřejněna, první vozy bychom však měli spatřit už začátkem jara 2019. O kolik bude nejsilnější 1.5 VTEC Turbo dražší než dosavadní verze s výkonem 96 kW, je tedy prozatím ve hvězdách. Pokud by ale Honda šla i v případě HR-V cestou Civicu, mohlo by nové auto nabízet velmi zajímavou a o něco levnější alternativu k silnějším konkurenčním crossoverům a menším SUV.
« Potlesk pro Nissan. Vyrábí nové díly pro R33 a R34 Skyline GT-R Vyzkoušeli jsme hybridní Hondu CR-V. Její pohon a jízdní projev patří ke špičce »