Heslo VW Phaeton 2015: “Více elegance, méně váhy!”

21. 2. 2012 • Novinky

Jakmile první Phaeton (určen nejdříve pro americký trh) přišel na trh automobilový tady v Evropě a začal brázdit zdejší silnice, spousta lidí se za tímhle vozem ohlédla, uviděla znáček VW, a tihle lidé najednou začali nevěřícně koukat a ptát se: “Tohle je VolksWagen?”

Ano, tahle (chcete-li) limuzína od výrobce těchto “lidových vozítek” se sice nečinila takové zákaznické popularitě, jakou VW očekával, ale stal se přesto i tak velice obdivovaným a uznávaným modelem.

Dnes si Phaetona můžete koupit vzhledem k jeho luxusu i tak vcelku za rozumný peníz a vybírat můžete z benzínových motorů od šestiválce 3,2 litru, přes skvělou 4,2 litrovou V8, až po skutečně vynikající “šestilitr” W12.

Pro příznivce nafty ale výběr taky není k zahození, šestiválec 3,0 TDI se sice činil největší oblibě, ale upřímně, nedokázal až tak razantně zahýbat s tímhle těžkým “korábem”. Když už koupit Phaetona s turbodieselem, doporučil bych jedině desetiválec 5,0 TDI, se kterým už na dálnici opravdu nebudete brzdou provozu.

V nabídce byla pouze převodovka Tipronic, která měla buď 5 nebo 6 rychlostních stupňů. A také zmiňme i verze Long, které se činily delším rozvorem a tudíž větším místem pro posádku vzadu.

Pojďme ale zpět k novému Phaetonu. U VW si řekli heslo: “Nemeň to, co funguje!” A tak se zařekli, že s novým Phaetonem nepřijde žádný nový módní trend, co se týká zvolené třídy limuzín. VW si chce držet stále stejné zákazníky a příznivce tudíž nechce šokovat žádnou rapidní změnou.

Oznámený Phaeton pro rok 2015 má naštěstí shodit něco ze své hmotnosti a přitom zvýšit bezpečnost při možném nárazu. Díky menší hmotnosti bude samozřejmě Phaeton také ekonomičtější a to především díky tomu, že jeho motory dostanou také vypínání válců, aby ekonomický efekt byl co nejlepší.

Pokud jste si tuto limuzínu oblíbili, určitě přijdeme s novými informacemi co nejdřív to jen půjde a co nejdřív doufáme, že ukážeme také vzhled a nebudeme tudíž muset pro ilustraci ukazovat faceliftovanou verzi z roku 2011.

  

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz