HPE1000-Twin-Turbo-Chevrolet-Camaro-ZL1-exterior-front-tilt

Hennessey Camaro ZL1 – Až 1021 koní pro svalovce!

5. 7. 2012 • Novinky

Pokud jste fandou amerických “Muscle-carů” a zajímají Vás jen ty nejlepší z nich, určitě Vás v tomto směru dnes potěšíme. Chevrolet Camaro jistě patří mezi špičku amerických svalovců a konkrétně verze ZL1 je tím nejsilnějším Camarem, které můžete dostat ke koupi. Jenže co když se najde někdo, komu ani sériových 580 koní v ZL1 nebude stačit?

Takový blázen může sáhnout například po úpravě Hennessey, která je vyhlášeným specialistou (nejen) na americká auta. Ten si vzal na paškál právě nejsilnější Camaro a jak to dopadlo, na to se pojďme blíže podívat…

V prvé řadě je třeba říct, že úprava na 1021 koní je opravdovým extrémem, který jistě nebude činit většinu prodejů upraveného Camara. Jako první stupeň úpravy je tu verze HPE650, která dostala z kompresorem přeplňované V8 o objemu 6,2 litru 658 koní při 6 200 ot/min. Tohoto výkonu bylo dosaženo novým sáním, mezichladičem, svody a kompletním výfukovým potrubím, ale také v neposlední řadě řidící jednotkou.

Posuneme se ale dál, tzn. na druhou úroveň, která nese název HPE700. Úpravy jsou použity vesměs stejné, jako v případě HPE650, jen s tím rozdílem, že zde jsou nové vačkové hřídele a nové hlavy válců. Výsledkem je tak výkon šílených 707 koní, což už se jistě postará o pravidelnou návštěvu pneuservisu. Bohužel ale není znám točivý moment žádné úpravy, ani dynamické parametry, takže se budeme muset spokojit s tím, co máme…

Pokud jste ale opravdovými extrémisty, pak tu budete mít připavené verze HPE800 (se dvěma turby) a totální šílenost HPE1000, které se pod kapotu nastěhovala také dvojice turbodmychadel. No a jak již název napovídá, HPE800 se bude pyšnit rovnými 800 koňmi, což už je na zadní nápravu opravdu extrémní hodnota.

HPE1000 pak dokáže nabídnout až 1021 koní(!!!), které budou k dispozici v 6 400 otáčkách. Což už si my, normální smrtelníci, nedovedeme ani představit. Tohoto čísla bylo dosaženo s pomocí už výše zmíněných úprav, ale tady se dostalo kompletně na nové kované písty a ojnice, nové vstřiky, vačky a palivový systém.

Pokud jste našli v těchto úpravách zalíbení, bohužel budete asi zklamáni. Cenu jednotlivých úprav Hennessey neudává a dynamické parametry jsou také neznámé. Rozhodně ale tato úprava stála za uveřejnění a pokud by se našel někdo, kdo uvažuje o koupi, kontaktujte nás pak prosím ohledně testovací jízdy. :D

YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz