Havarijní pojištění: Co to je a jak na něm případně ušetřit?
Do kapsy hluboko, a tak je třeba přemýšlet nad tím, kde všude bychom mohli ušetřit, aniž bychom si v nerozvážnosti zadělali na problémy. Jak jistě víte povinné ručení patří k provozování auta tak nějak už automaticky. Avšak často lidé volí spíše doplňkové pojištění, kterým je právě havarijní pojištění. A nemusí to být nutně jen mladí lidé nebo lidé s prémiovými vozy. Výhodou havarijního pojištěni je také fakt, že kryje škody způsobené například odcizením vozidla.
Za posledních 5 let se ukázalo, že výše pojistného vzrostla v důsledku vyšší nehodovosti a také díky vyšším nákladům na krytí pojistných událostí. Dle statistik se udává, že průměrné krytí se nyní pohybuje okolo 40 tisíc korun. Nejvyšší ceny platí samozřejmě lidé do 30 let. Průměrně se počítá s tím, že zaplatí za pojistku až 12 tisíc ročně.
Kolik budete platit vy, o tom rozhoduje převážně typ vozidla, tedy značka a model. Dále pak výše pojistné částky a spoluúčast, stáří automobilu a pak samozřejmě i historie vozu, tedy jestli auto bylo už bouráno nebo ne. To jsou jen obecné faktory, některé pojišťovny se zaměřují více do detailu.
K havarijnímu pojištění můžete sjednat i doplňkové služby, ale počítejte s tím, že se cena může zvýšit. Avšak v některých případech je lepší nekoukat na cenu. Mezi doplňková pojištění patří například pojištění skel a nebo asistenční služby.
Jak ušetřit?
Pročtěte si pozorně nabídky, které vám pojišťovny nabízejí. Často můžete narazit na výhodné akce typu sjednání havarijního pojištění spolu s dalším produktem. Také je dobré se neupínat jen na jednu pojišťovnu, ale projít si nabídky všech a porovnávat. Pokud chcete ušetřit, je tento krok nezbytný.
Vyhněte se komplexním balíčkům, které bývají zejména to nejdražší na celé pojistce. Raději si projděte jednotlivé aspekty a zaškrtávejte ty nejdůležitější, neboť v balíčcích se často vyskytují pojistná rizika, která jsou úplně zbytečná, ale navyšují vám cenu pojistného.
Nezapomeňte si také svou pojistku hlídat, protože v době, kdy jste ji uzavírali na úplně nové auto byly ceny jiné, než teď o dva roky později. Auto stárne a s tím se mění i výše cen. Dávejte si na to pozor, ať neplatíte zbytečně víc, než musíte. Částka by se tak ideálně měla každý rok upravovat s ohledem na stáří a stavu opotřebení automobilu.
Také se řiďte obecným pravidlem bezpečné jízdy a můžete se vám to výrazně oplatit. Čím bezpečněji jezdíte, tím pak méně platíte. Pojišťovny na to hledí a v důsledku toho poskytují i několika desítkové slevy. A to už se vyplatí, ne? Slevy vás mohou také potkat v případě, že málo jezdíte a ročně nepřekročíte limit 20 tisíc kilometrů.
.« Test Subaru BRZ Spec.S. Vybroušeno k dokonalosti Test Honda CB1000R+. Kovářovo kladivo »