nanuk8

Frankfurt 2013 – Audi překvapilo s konceptem Nanuk

11. 9. 2013 • Novinky

IAA je kromě spousty novinek, oznámených již delší dobu dopředu, také plné překvapení. Jedním z těchto překvápek je také koncept od Audi, nesoucí srandovní název Nanuk quattro. Zajímavostí je kromě designu samotného vlastní pojetí vozu. Jelikož někdo rád auto sportovní a nízké, někdo zase naopak vysoké a s terénními ambicemi, Audi nově vyhoví všem naráz.

Sportovní SUV kupé, jak by se dalo auto nazvat, je odpovědí na již dříve odhalený koncept podobného ražení, Italdesign Giugiaro Parcour. Novinka od Audi má pod kapotou desetiválec TDI o objemu pěti litrů, namontovaný podél osy vozu před zadní nápravou. I toto řešení má pravděpodobně za následek přítomnost jen dvou míst v interiéru. Nový motor díky dvěma turbům poskytuje slušný výkon 544 koní a točivý moment 1000 Nm. O přenos síly se stará sedmistupňová převodovka S tronic.

Celý 4,5 metru dlouhý fríkulínský speciál, pozvedávající nabubřelá SUV na novou úroveň, váží 1900 kilogramů. To rozhodně není málo, ale jelikož se přece jedná o „audinu fdechtu“ rozjede se Nanuk z nuly na sto za 3,8 sekundy. Maximální rychlost činí dokonce 305 km/h. Úsměvná je udávaná spotřeba. Audi slibuje potencionálním fotbalistům…teda…zákazníkům, že Nanuk bude jezdit za 7,8 litru nafty. Prý se o to zasloužila nová olejová pumpa (že by se TDI konečně přestaly zadírat?) a chladící systém s možností automatického dělení okruhů.

Aby se vůz nepřevrátil při slibovaných traťových radovánkách, a zároveň si neurval všechny plasty z podvozku při výletech mimo silnice, dostal nanuk do vínku elektronicky řízené tlumiče. Světlost 30 nebo 40 mm, může řidič nastavovat manuálně, nebo vše nechat na elektronice, která pozná, kdy si posádka rozhodla udělat terénní výlet. Výjezdům do off-roadu fandí i 22 palců velká hliníková kola, obutá do balónových pneumatik 235/50 vpředu a 295/45 vzadu. Pro vyšší stabilitu ve vysokých rychlostech přidalo Audi ještě integrální řízení, pracující s natáčením zadních kol podle jízdní situace. Nechybí samozřejmě karbon-keramické brzdy.

Nikde není ani zmínka o tom, v jakém stádiu vývoje se Nanuk nachází a zda se bude v budoucnu vyrábět. Jedno je však jisté. Již brzo můžeme očekávat přísun nových nadzvednutých sporťáků, „excelujících“ na silnici i v terénu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz