59695844550153110

Frankfurt 2013: Alpina D3 BiTurbo!

11. 9. 2013 • Novinky

O naftovém derivátu Apliny B3 BiTurbo, tedy D3, jsme tu už informovali před letošním IAA, jenže tato dieselová Alpina, postavená na základu BMW řady 3, se představila právě zde a my si tedy můžeme prohlédnout její fotky dle libosti…

Jak jsem již psal minule, Alpina D3 BiTurbo je postavena na základě 335d a jedná se tedy o vznětový přeplňovaný třílitr R6. Ten však dostal nové sání, mezichladič, výfukové potrubí z nerezu, končící koncovkami Akrapovič. Díky tomu dokáže poskytnout výkon až 350 koní při 4000 otáčkách a točivý moment mnohem zajímavějších 700 Nm (k dispozici už od 1500 do 3000 ot.)!

Síla tohoto motoru je přenášena skrze přepracovaný osmistupňový automat ZF (s novým měničem točivého momentu) na zadní (nebo za příplatek na všechna čtyři) kola. Zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h už za 4,6 sekundy a je schopna pokračovat až do rychlosti 278 km/h. Na druhou stranu by pak měla spotřebovat jen 5,3l/100 km.

Jak jsem již hovořil o příplatku pohonu všech čtyř kol, ten bude k dispozici pouze u verze Touring a používá mírně upravený pohon xDrive. Touring s pohonem všech kol navíc zrychlí na 100 km/h o 0,1 sekundy dříve.

Podvozek tu má pak sportovnější naladění s tužšími pružinami, stabilizátory a elektronicky nastavitelnými tlumiči. Díky tomu by měla Alpina D3 poskytnou vynikající pohodlí na delší vzdálenosti a na druhou stranu optimální jízdní vlastnosti v rychle projetých zatáčkách.

Standardem budou pro Alpinu D3 typická kola Alpina Classic o velikosti 19″ a budou obouvat pneumatiky Michelin Pilot Sport. Zimní obutí pak bude také od Michelinu, ale budou to pneu Pilot Alpin PA3 M.

O brzdnou sílu se zde stará výkonný brzdový systém, jehož čtyřpístkové třmeny vpředu a dvoupístky vzadu se zakusují do kotoučů o průměru 370 mm (vpředu), resp. 345 mm (vzadu).

Uvnitř je to pak také klasika ze strany Alpiny. Tříramenný volant s logem Alpina a modré budíky přístrojové desky. Dále je pak k dispozici prémiové čalounění a lišty Alpina na prazích dveří.

Mě osobně tato Alpina velmi zaujala, a když vyšla z Buchloe (v roce 2005) poprvé dieselová D3, nebyl jsem z toho zrovna nadšený. Ovšem dnes, to už je opravdu jiné kafe.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz