Francouzi to opět zkouší mezi prémií. Toto je nový DS 3 CROSSBACK
Krásně vypracovaný vzhled a nevídané proporce, 100 % spalovací i 100 % elektrická varianta, exkluzivní inovace a jedinečná elegance… vůz DS 3 CROSSBACK posouvá hranice. Nová technologická platforma mu otevírá nové horizonty, a to jak z hlediska techniky, tak stylu. DS 3 CROSSBACK je určen do města i na cesty, nebere ohled na konvence a používá pozoruhodné technologie: světlomety DS Matrix LED Vision, kliky dveří, které jsou schované v karosérii a automaticky se vysouvají v případě potřeby, zcela zdigitalizované místo řidiče… Avantgardní pojetí, které doplňuje bohatá výbava a mnoho bezpečnostních prvků i podpůrných prvků řízení, příjemný komfort a bezprecedentní akustika. Elegantní a přitažlivý vůz DS 3 CROSSBACK okouzlí zákazníky, kteří vyhledávají nové technologie a touží po stylovém a současně dynamickém SUV.
Z výrazné propracované masky chladiče DS Wings, světel pro denní svícení s vertikálními LED diodami s perlovým motivem a úzkých světlometů DS Matrix LED Vision čiší moderní vzhled a výkonnost, dojem posilují i velkorysé tvary horizontální kapoty.
Kliky dveří tvořící jednu rovinu s plochou dveří přidávají vozu na elegantním a technologickém vzhledu. V předpremiéře se objevily na začátku léta v dream-caru DS X E-Tense, jde o exkluzivní technologii, která se u této úrovně výbavy běžně nepoužívá. Jejich princip je jednoduchý: kliky se objeví, jakmile je uživatelé potřebují, jinak se skryjí v karoserii. Díky inovativnímu systému hands-free přístupu a startování Proximity se navíc stačí k vozu přiblížit do vzdálenosti 1,5 metru a vůz se odemkne, všechny 4 kliky se automaticky vysunou a stačí jen otevřít dveře a nasednout. Při vzdálení se od vozu se kliky zasunou zpět a vůz se automaticky uzamkne.
Vše začíná u exteriéru vozu: 10 stylů kol, 10 odstínů karoserie včetně nového odstínu Bleu Millenium z dream-caru DS X E-Tense a 3 odstíny střechy vytváří základ personalizace vozu. K dispozici je tedy obrovské množství kombinací dle osobního vkusu.
Zlatým hřebem této personalizace je 5 stylů interiéru, tzv. 5 Inspirací DS – DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli, DS Opéra – a v limitované edici při uvedení vozu na trh také La Première. Tyto Inspirace výrazným způsobem charakterizují interiér a činí z něj nesmírně útulný prostor: čalounění z tlačené kůže nebo z kůže Nappa s plným lícem ve zpracování „Art Leather“, perlové prošití nebo prošití s motivem diamantu, dále se používá proplétaná tkanina či Alcantara®, volant je celý včetně krytu airbagu obšitý plnohodnotnou kůží, kovové dekorativní prvky s gilošováním s motivem „Clous de Paris“…
Zvenku doplňují Inspirace DS specifické detaily, jako je podpis na kapotě a prahové liště dveří nebo přední a zadní dekorativní prvky, které mohou být z lesklého, matného nebo třpytivě černého texturovaného kovu.
Typický charakter interiérů vozů DS se odráží i ve středové konzole. Do elegantní a luxusní středové konzoly vozu DS 3 CROSSBACK, převzaté z modelu D 7 CROSSBACK, je zabudovaná převodovka, klávesové ovladače toggles switches a ovladač elektrické brzdy. Splňuje tak každodenní potřeby zákazníků, nabízí místo pro odložení a nabíjení telefonu, řadu odkládacích přihrádek včetně držáků na nápoje či praktickou širokou posuvnou loketní opěrku.
Při pohledu na kliky dveří zalícované do karoserie, které dodávají vozu šmrnc, nemohl interiér zůstat pozadu a byl vybaven moderními systémy zajišťujícími komfort a zábavu. Do kabiny jsou velmi pečlivě zasazeny, příkladem je přizpůsobitelný digitální přístrojový panel řidiče, v němž se spojuje digitální displej s novou grafikou a barevný Head-Up displej. Digitální přístrojový panel je moderní a intuitivní a řidič si na něm může pomocí rozbalovacího menu nastavit podle vlastní potřeby informace o řízení, k dispozici je 5 různých způsobů zobrazení a konečně je ve voze velký dotykový displej 10,3″ ve formátu HD (největší v segmentu), na který je možné duplikovat obsah telefonu či zobrazit on-line navigaci. Je umístěn v horní části palubní desky, aby bylo na informace co nejlépe vidět.
Dobrou ukázkou péče o detail je originální rastrový vzor DS, který je znakem značky. Najdeme ho jako jednotící prvek na řadě stylových prvků interiéru: na velkolepé středové přístrojové desce se senzorickými ovladači, středových a bočních výdechách ventilátorů (zabudovaných do dveří, aby se zachovala neporušená palubní deska a lépe vyniklo její zpracování), na provedení displejů…
Obzvlášť velká pozornost byla věnována akustice. Koncepční týmy tu pro inovace nejnovější platformy využili své nejlepší know-how. Odhlučnění kabiny bylo dovedeno k dokonalosti, například byla zvětšena tloušťka plechů u dveří, velká pozornost byla věnována odsávání vzduchu, byla zesílena tloušťka oken, čelní sklo je akustické.
Týmy DS se vedle akustiky rovněž věnovaly zajištění zážitku DS Lounge, který je známý z vozu DS 7 CROSSBACK. Společně s francouzskou značkou Focal se zaměřily na audio systém vozu D 3 CROSSBACK. Firma Focal, která je dlouhodobým partnerem DS (DS E-Tense, DS 7 CROSSBACK, DS X E-Tense), vyvinula vysoce výkonný hi-fi systém Electra®, který tvoří 12 reproduktorů a zesilovač o výkonu 515 W pro dokonalý zvukový zážitek. Reproduktory jsou ve voze důmyslně rozmístěny – zadní výškové reproduktory jsou například pro dokonalý dojem umístěny ve žraločích ploutvích. Zvuk je vyvážený, plný, živý, komplexní… výsledkem je jedinečný akustický podpis s naprosto přesným rozložením zvuku.
S vozem DS 3 CROSSBACK se sen o stylovém elektromobilu stává realitou. Je to první vůz odvážného stylu, který bude od druhé poloviny roku 2019 nabízet i výkonný 100 % elektrický vůz s dojezdem 300 km (cyklus WLTP, norma 2019), což odpovídá 450 km (cyklus NEDC) a možností dobít baterii na 80 % během 30 minut. Vůz si zároveň zachovává i prostornost, neboť baterie bude důmyslně zabudovaná pod platformu, a slibuje větší požitek z řízení, v němž se spojuje pružnost, dynamika a ticho.
Elektrický pohon vozu de e-DS 3 CROSSBACK tvoří:
elektromotor 100 kW / 136 k (maximální rychlost = 150 km/h v režimu Sport)
lithium-iontová baterie 50 kWh
systém rekuperace energie při zpomalení a při brzdění
zabudované zařízení na dobíjení baterie kompatibilní se všemi typy dobíjecích systémů na trhu (domácí zásuvka, Wallbox a superrychlé dobíjení až 100 kW )
sériově zabudovanévysoce výkonné tepelné čerpadlo zajišťující optimální tepelnou regulaci baterie a účinný tepelný komfort v kabině.
dojezd 300 km v cyklu WLTP a 450 km v cyklu NEDC
točivý moment 260 Nm
zrychlení z 0 na 50 km/h za3,3 s a z 0 na 100 km/h za 8,7 s
maximální rychlost 150 km/h
úplné domácí dobíjení přes třífázový Wallbox 11 kW za 5 hodin a dobíjení na 80 % za 30 minut přes veřejnou stanici pro rychlé nabíjení 100 kW
DS 3 CROSSBACK je z podstaty vůz do města, ale je určený i na delší cesty, proto je vybaven nejnovějším benzínovým motorem PureTech 155 k spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Tento motor přináší akceleraci a potěšení z jízdy. Nabídku benzínových motorů, které splňují nejnovější emisní normy Euro 6.3, doplňují dva další motory PureTech o výkonu 130 a 100 k. Připomeňme, že motor PureTech 130 před několika měsíci získal již čtvrtý rok po sobě světové ocenění Motor roku. V nabídce budou i dva dieselové motory Euro 6.2 BlueHDi o výkonu 130 a 100 k.
U vozu DS 3 CROSSBACK se tak poprvé objevuje nová generace světlometů full LED s technologií Matrix Beam (Glare Free high beam). Světlomety DS Matrix LED Vision dokážou automaticky upravit vyzařované světlo pro optimální osvětlení a řidič může mimo město jezdit s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků provozu.
Světlomety tedy nejsou jen krásné, ale povznáší bezpečnost a komfort na úroveň v této kategorii vozů nevídanou. Moderní a technologické světlomety DS Matrix LED Vision přispívají také k vizuální identitě vozu DS 3 CROSSBACK.
Tento nový elegantní a technologický model DS v mnohém vyčnívá nad svými konkurenty. DS 3 CROSSBACK se bude vyrábět 30 km od Paříže (v továrně v Poissy) a potvrzuje svou příslušnost k vozům DS druhé generace svým stylem a inovacemi.
.
« Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4×4. Sázka na jistotu Vybrali jsme 5 luxusních limuzín s náhonem na čtyři kola s cenovkou do tří milionů »