6

Ford Shelby GT350R Mustang oficiálně

13. 1. 2015 • Novinky

Mezi nejzajímavější novinku z autosalonu v Detroitu jednoznačně patří tento Ford Mustang Shelby GT350R Mustang, který je odlehčeným a okruhověji naladěným modelem Shelby GT350.

Design a aerodynamika

Už od prvního pohledu jde vidět, že se na nejokruhověji zaměřeném Mustangu v historii opravdu nešetřilo. Auto dostalo nový bodykit, nejvýraznější designové změny jsou následující, dravější a aerodynamičtější přední nárazník, lízátko, velký průduch v kapotě, karbonové prahy, brutální karbonové křídlo, difuzor a odlehčená 19‘ palcová kola, ty váží o 5.9 kilogramu méně než klasická hliníková.

Interiér

Nejvíce se odlehčovalo v interiéru, nenajdete tu žádnou klimatizaci, rádio, parkovací kameru, koberečky a dokonce ani zadní sedadla. Kvůli snížení hmotnosti a zlepšení zvuku zmizely i výfukové rezonátory. Odlehčení zní sice brutálně, ale auto zhublo pouze 59 kilogramů. Pokud ale chcete stejně dravě vypadající auto, ale neskousnete absenci této výbavy, tak nezoufejte, Ford připravil ještě Shelby GT350 Track Pack, který zahrnuje designové prvky z nového modelu R a hlavně bude docela o dost levnější. No, a pokud peníze tolik neřešíte, můžete si dokoupit paket Electronics, ve kterém najdete 8‘ palcový dotykový displej s navigací, dvou-zónovou automatickou klimatizaci a sedm reproduktorů.

Motor a převodovka

Teď k tomu nejdůležitějšímu, co Vás asi nejvíc zajímá, k srdci vozu, k bestiálnímu osmiválci do V o objemu 5.2 litru. Jedná se o nevýkonnější atmosférický motor, jaký kdy opustil dílny automobilky Ford, má výkon přes 500 koní a točivý moment 545 Nm. Výrazně byla upravena kliková hřídel (to i u ‘‘klasické‘‘ GT350), na které jsou nyní ojnice uchyceny po 180 stupních, normálně se dává 90 stupňů. A proč taková změna? Motor je potom více točivějíší a tím pádem i vhodnější pro okruhové ježdění. Agregát stále spolupracuje s šestistupňovým manuálem a na kola je točivý moment posílán přes samosvorný diferenciál Torsen, v tom proběhla taky jedna změna, pro co nejlepší teplotu za všech podmínek tu byl umístěn chladič oleje.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz