Ford se vrhl na elektrifikaci. Takových aut chce prodávat většinu
Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem jasně demonstroval, že je připraven na elektrifikovanou budoucnost. Značka zde představuje svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.
Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil. Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019.
Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory. Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford.
V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout modely Kuga Plug-in Hybrid, Explorer Plug-in Hybrid, Tourneo Custom Plug-in Hybrid, Puma Mild-Hybrid a Mondeo Hybrid.
V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.
Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.
Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica.
Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 procent vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.
Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení. Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.
Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.
Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.
Ford nabídne návštěvníkům autosalonu možnost vyzkoušet nový program Go Electric, jehož cílem je pomoci široké veřejnosti lépe pochopit elektrifikované automobily. Program Go Electric bude možné ve Frankfurtu absolvovat do 22. září, kdy se vydá na evropské turné. V jeho rámci postupně zavítá do Janova, Paříže, Madridu a Londýna.
« Test Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid. Změna je život Ostrý Hyundai i30 N Project C má nižší váhu a přepracovaný podvozek »