Ford Mustang 2018 – V8 posílil, Ecoboost naopak oslabil!
Ford představil nový Mustang ve specifikaci pro evropské trhy. Zájemci o legendární sportovní vůz se mohou těšit na nový vzhled, zdokonalený motor i podvozek, pokročilé asistenční systémy a ještě širší možnosti individualizace.
Mustang si zachovává svůj nezaměnitelný profil, nyní však působí ještě atletičtějším dojmem. Vzhled vozu je zdůrazněn novým LED osvětlením, jedenácti výraznými odstíny laku a novými vzory kol z lehké slitiny. Modernizovaný motor Ford 5.0 V8 o výkonu 331 kW/450 koní v kombinaci s novou 10stupňovou samočinnou převodovkou uděluje Mustangu ještě lepší dynamiku při nižší spotřebě paliva.
Jízdní projev Mustangu byl opět přizpůsoben požadavkům evropských zákazníků. Novinkou jsou adaptivní tlumiče MagneRide a přepínatelné jízdní režimy s konfigurovatelným nastavením My Mode. Nový sportovní výfuk s aktivní klapkou nabízí inovativní tichý režim „dobrého souseda“, který přijde vhod časně ráno nebo pozdě v noci.
K pokročilým asistenčním systémům nového Mustangu patři předkolizní asistent sdetekcí chodců nebo systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu. V moderním, prémiově působícím interiéru se objevují měkčené materiály a nový plně digitální přístrojový štít, tvořený obrazovkou o úhlopříčce 12 palců.
„Ukázalo se, že vášeň Evropanů pro Mustang je ještě silnější, než jsme se domnívali – po evropských silnicích jezdí již bezmála 30 000 exemplářů,“ řekl Steven Armstrong, viceprezident skupiny Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Jen málo aut může nabídnout takovou kombinaci tradice, stylu a dynamiky tak širokému publiku.“
Exteriér nového Fordu Mustang se vyznačuje atletičtějším vzhledem, přitom si ale zachovává nezaměnitelný charakter, cizelovaný po více než 50 let výroby tohoto modelu. Kapota motorového prostoru má nyní nižší profil a integrované ventilační otvory. V kombinaci s upraveným vzhledem spodní mřížky tak Mustang získal ostřejší a agresivnější výraz, ale současně i lepší aerodynamické vlastnosti.
Zadní partie působí ještě dramatičtějším dojmem než dosud, a to díky upravenému nárazníku se stylizovaným difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku, které naznačují dynamický potenciál motoru 5.0 V8. Na přání je k dispozici nový zadní spoiler, který ještě více zdůrazní sportovní siluetu Mustangu.
Přední světlomety, světla denního svícení, směrové ukazatele i charakteristické sdružené zadní svítilny se třemi vertikálními prvky nyní standardně využívají technologii LED. K dispozici jsou rovněž LED mlhová světla. Vzhled předních světlometů byl upraven tak, aby navazoval na obdélníkový tvar horní mřížky. Evropští zájemci o Mustang se mohou těšit také na širší možnosti individualizace vzhledu. Paletu laků karoserie rozšiřují tři nové výrazné metalické barvy – modrá Kona, oranžová Fury a červená Royal Crimson. V nabídce budou rovněž nová 19palcová kovaná kola z lehké slitiny.
Interiér lze ozvláštnit novou sadou Carbon Sport. Její součástí je Alcantara na sedadlech a dveřních výplních v kombinaci s dekorem palubní desky a hlavicí řadicí páky z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Mustang lze poprvé objednávat s koženými vyhřívanými a ventilovanými sedadly i vyhřívaným volantem. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro anatomická a kůží čalouněná sedadla Recaro, mohou nyní vybírat ze tří barevných variant: červené kůže s červenými švy a černé kůže s modrými nebo šedými švy.
V8 silnější, Ecoboost slabší!
Vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru nyní dosahuje vyššího výkonu i maximálních otáček. Dostal mimo jiné zdvojené vstřikování paliva, tvořené kombinací nízkotlakého nepřímého a vysokotlakého přímého vstřikování. Výsledkem je příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách, ale současně i nárůst nejvyššího výkonu. Ford předpokládá, že varianta homologovaná dle evropských norem bude dosahovat výkonu 331 kW/450 koní.
Motor 2.3 Ecoboost o výkonu 213 kW/290 koní má funkci „overboost“. Jedná se o dočasné zvýšení plnicího přetlaku turbodmychadla při akceleraci na plný plyn. Naprostou novinkou je 10stupňová samočinná převodovka, která zlepšuje akceleraci i hospodárnost Mustangu. Elektronické řízení převodovky umožňuje optimalizovat její reakce v závislosti na aktuálně zvoleném jízdním režimu, ale současně se v reálném čase přizpůsobovat dané situaci, ať už je to vyhlídková jízda krajinou nebo plná akcelerace na drag stripu. Řidič může volit rychlostní stupně i ručně, pomocí páček na volantu.
Také šestistupňová manuální převodovka byla zdokonalena, aby si poradila s vyšším výkonem motoru V8. Má dvoukotoučovou spojku a dvouhmotový setrvačník.
Funkce Launch Control umožňuje maximálně využít dostupnou trakci a dosáhnout tak co nejrychlejšího rozjezdu z místa. Sériově je dodávána jen k osmiválci. Oba motory mají ve standardní výbavě rovněž funkci Line Lock, která zablokuje přední kola, a umožní tak zahřát zadní pneumatiky jejich protáčením na místě. Využívá se při závodech ve zrychlení.
Ford v rámci modernizace nevynechal ani podvozek. Mustang dostal upravené tlumiče a tužší uložení zadní nápravy, které redukuje nežádoucí přenosy sil do karoserie. K jistějšímu chování v zatáčkách přispívají rovněž tužší zkrutné stabilizátory.
Na přání bude nově nabízen podvozek MagneRide s magnetoreologickými tlumiči, které dokážou bleskurychle reagovat na aktuální situaci. Jsou naplněné speciální kapalinou obsahující kovové částečky, jež umožňují měnit její viskozitu působením elektromagnetického pole. Senzory monitorují jízdní situaci tisíckrát za sekundu.
První dodávky nového Mustangu evropským zákazníkům jsou naplánovány na rok 2018. České ceny budou známy začátkem října a zároveň bude spuštěn předprodej modernizovaného vozu.
« Toyota Hilux jako drsný offroad – koncept Invincible 50 Hyundai KONA do detailu – Odvážný vzhled, ale běžná technika na nové platformě »