01_jeepavengerhp-6349932122fb2_634d257e6e241

Fiasko: Evropské auto roku získalo pouhé tři hvězdičky z crashtestů, lépe na tom jsou i Číňani

14. 10. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Jeep Avenger dosáhl v crashtestech Euro NCAP nejhoršího hodnocení ze šesti testovaných vozů. Získat jen tři hvězdičky je v dnešní době opravdu zklamáním. Ani Renault Symbioz však nemá čím se chlubit, protože také nedosáhl na plný počet hvězdiček.

Euro NCAP průběžně zpřísňuje podmínky pro crashtesty. Získat plných pět hvězdiček je dnes mnohem těžší než před jedním nebo dvěma lety. Přesto je to možné. V posledním kole nárazových testů čtyři ze šesti vozů – Audi Q6 e-tron, Ford Explorer, čínský Xpeng G6 a Subaru Crosstrek – získaly plný počet. Všechna prošla testováním bez závažných problémů. Komisaři byli obzvláště nadšení z Audi Q6 e-tron, které vynikalo v ochraně dospělých i dětí. A pět hvězdiček pro čínský Xpeng už také není žádným překvapením, protože Číňané postupují vpřed rychlým tempem.

To ovšem neplatí pro některé zavedené značky. Například čtyři hvězdičky, které získal Renault Symbioz a Renault Captur, jsou mírným zklamáním, přitom Renault byl v minulosti považován za jednoho z lídrů v oblasti bezpečnosti. Jeho Laguna druhé generace se v roce 2001 stala prvním vozem na světě, který obdržel pět hvězdiček. Symbioz měl problémy se slabou ochranou hrudníku řidiče při čelním nárazu. Při nárazu do sloupu navíc nedokázal ochránit řidiče a spolujezdce. Chybí mu středový airbag a jeho sedadla nejsou schopna tělo dostatečně stabilizovat. Euro NCAP vyjádřilo zklamání, že „Renault už zřejmě neusiluje být na vrcholu.“

Ještě horší hodnocení však získal Jeep Avenger, který dosáhl pouhých tří hvězdiček. To je zvlášť šokující, protože Avenger byl oceněn titulem evropského auta roku 2023 a jako první elektrický Jeep získal i několik dalších ocenění. Například britský Top Gear jej loni označil za „nejlepší městský elektromobil“. V testech Euro NCAP však Avenger zklamal, protože poskytuje velmi slabou ochranu hrudníku desetiletého dítěte při bočním nárazu a chybí mu senzor přítomnosti dítěte na zadních sedadlech. Ale to není jeho jediný problém.

Jeho výstražný systém před čelním nárazem také selhal. Nedostatečně efektivní byl i systém prevence srážky s chodci, cyklisty a motocyklisty. Tento neúspěch se týká celého koncernu Stellantis, protože Jeep Avenger sdílí technologii s Peugeoty 2008, Opelem Mokka a novým Fiatem 600. Euro NCAP zdůrazňuje, že i když se koncernu Stellantis podařilo v těžkých dobách zajistit budoucnost svých značek, nemělo by to být na úkor bezpečnosti. Uvidíme, jak na tyto výsledky zareagují Jeep a Renault a zda požádají o nový test.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz