ferrari_f8_tributo_20_5c77b07db25fc

Ferrari F8 Tributo. Místo revoluce pouhá evoluce? 720 koní vám zavře ústa

28. 2. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Přivítejme jednu z prvních supersportovních novinek letošní Ženevy. Jedná se o Ferrari, které se stane duchovním nástupce modelu 488 GTB. Je silnější, rychlejší, ale především… je konečně také krásné!

Ačkoliv se to na první pohled nemělo zdát, Ferrari F8 Tributo staví na základech svého předchůdce. Designové studio se novinku snažilo výrazně odlišit, a tak je přední část mnohem kulatější a na zadní části se objevují ne dvě, nýbrž hned čtyři kruhové LED svítilny.

Ještě důmyslnější aero

Nové Ferrari působí dynamičtěji a v několika stěžejních prvcích připomíná nejrychlejší provedení odcházející generace, 488 Pista. V přídi dominuje výrazná díra uprostřed kapoty, která z přední části vytváří jakýsi most, jenž samostatně funguje jako přítlačné křídlo. Výrazně pak zaujmou také prudce ustupující přední blatníky, které mají za cíl co nejméně vzdorovat obtékanému vzduchu.

Rovněž zadní část je tvořena několika nosnými aerodynamickými prvky jimž dominuje především zadní přítlačné křídlo, které funguje také jako aerodynamická brzda a je větší než kdykoliv předtím. Sama automobilka pak říká, že zezadu by F8 Tributo mělo v jistých proporcích připomínat legendární F40.

Rychleji než volným pádem

A pohon? Jednotka zůstala stejná jako u předchůdce. Jedná se dvojitě přeplňovaný osmiválec s hliníkovým blokem o objemu 3.9 litru, z něhož je dolováno hned 720 koní a obřích 770 N.m točivého momentu.

Dokonce i v případě menšího člunu jsou to úctyhodná čísla. Jenomže nové Ferrari člověku vyráží dech ještě jedním údajem. Jeho suchá hmotnost činí pouze 1330 kg, což znamená, že zmiňované hodnoty výkonu postačí k zrychlení z 0-100 km/h za 2,9 sekundy a (POZOR!) z 0-200 km/h za pouhých 7,8 sekundy! Což je čas, za který ještě nedávno zvládal stovku Golf GTI.
Maximální rychlost pak dosahuje více než dostatečných 340 km/h.

Tak co, také jste se zamilovali? Možná že to není tak výrazný designový skok, v jaký jsme doufali, ale pokud se automobilce Ferrari povedlo udělat i něco s tím „mrtvým“ zvukem standardního 488 GTB, tak bude toto auto v kombinaci s nabízenou dynamikou doslova omračující!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz