Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari na okruhu ve Fioranu
Ferrari vypustilo video, kde známý testovací jezdec maranellské automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku Dario Benuzzi prohání hypersportovní vozy všech generací. Ferrari F40, F50, Enzo a dnešní hyper-hybridní LaFerrari.
Ferrari F40
Jen pro připomenutí, uprostřed Ferrari F40 se nachází 2x přeplňovaný 2.9 litrový osmiválec o výkonu 479 koní (352 kW), z klidu na 100 km/h vystartuje za 3.8 sekundy a rozjede se až na 328 km/h. Ve svojí době se jednalo o nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě. Tomuto rekordu přispěla i velmi nízká hmotnost 1100 kilogramů. Dnes si jej nepořídíte pod 25 milionů korun.
Ferrari F50
Jednalo se prakticky o okapotovaný vůz Formule 1. Jeho atmosférický dvanáctiválec o objemu 4.7 litru dává výkon 520 koní (382 kW) a sprint z 0 na 100 km/h mu zabere pouze 3.7 sekundy. Maximální rychlost je kvůli vyšší váze (1230 kilogramů) oproti F40 a obrovskému přítlačnému křídlu nižších 312 km/h. Dnešní ceny startují někde u 30 milionů korun.
Ferrari Enzo
Ve své a mnohdy i v dnešní době nepřekonatelné monstrum. Obrovský šestilitrový dvanáctiválec, výkon 660 koní (485 kW), hmotnost 1255 kilogramů, nepředstavitelné zrychlení z 0 na 100 km/h za 3.14 sekundy a maximální rychlost taková, až je skoro jedno jaká, 355 km/h. To by myslím na popsání tohoto giganta mělo stačit, dnes jeho cena astronomicky stoupá a připravit si musíte alespoň 45 milionů korun.
Ferrari LaFerrari
První sériově vyráběné hybridní Ferrari, nejvýkonnější silniční Ferrari, nejrychlejší silniční Ferrari, nejdražší silniční Ferrari a spoustu dalších NEJ. To je hypersport jménem ToFerrari, LaFerrari. Jeho 6.3 litrový dvanáctiválec s elektromotorem a systémem KERS dává uchvacující výkon 963 koní (708 kW). I s tím vším supermoderním ústrojím se zachovala velmi slušná hmotnost 1429 kilogramů. Brutální zrychlení z klidu na 100 km/h se dostává pod 3 sekundy a maximálka hluboko pokořuje 350 km/h. Pravděpodobně se jedná i o nejrychlejší auto na světě, bohužel čas na Nurburgringu není znám. Cena startovala na 35 milionech Kč, auto však bylo okamžitě vyprodáno a ”ojetý” kousek nekoupíte pod 60-70 milionů korun.
« Nové tváře Top Gearu Modernizovaný Mercedes G-Class oficiálně »