Ferrari 812 Superfast – Přivítejte monstrum
Před chvílí Ferrari ukázalo nejočekávanější novinku ženevského autosalonu. Tou je model 812 Superfast, který oslavuje 70. výročí výroby dvanáctivácových Ferrari. A oslava je to opravdu velká, před sebou totiž máme nejvýkonnější a nejrychlejší Ferrari všech dob – nepočítáme-li hybridní LaFerrari.
Základ v F12 Berlinetta a F12 TDF
Už od prvního pohledu je jasné, že základ pro 812 Superfast tvoří milované ”GT” F12 Berlinetta a F12 TDF. Jenže každičký detail těchto aut byl rapidně vylepšený a je jedno, zda-li se jedná o design, interiér, aerodynamiku, motor, podvozek, nebo různé elektronické systémy.
Motor
Pod kapotou bije modernizované srdce s dvanácti válci, které pumpuje výkon 800 koní z objemu 6.5 litru, a to v parádních 8500 otáčkách za minutu. Zadní gumy jsou smaženy přes rychlejší dvouspojkovou převodovku DCT pořádnou silou 718 Nm při 7000 otáčkách. Na atmosférický motor taky triumfuje tím, že 80 % točivého momentu je k dispozici již od 3500 otáček. A kde, že se tyto údaje vzaly? Páni inženýři navštívili legendární formule 1 s atmosférickými motory a díky tomu stvořili nejpokrokovější vstřikování a komponenty, jaké můžeme u auta se vzpínajícím se koněm ve znaku vidět.
Podvozek a rozměry
Podvozek 812 Superfast má být tím nejlepším, co kdy v Maranellu stvořili. Dokáže prý skvěle kombinovat komfortní jízdu s tou neuvěřitelně rychlou. Samozřejmostí je adaptivní odpružení, do detailu promyšlené zavěšení a stále častěji objevující se systém natáčení zadních kol (PCV 2.0), který má být u 812 dotažený k dokonalosti. Najdeme zde i elektronické pomocníky typu EPS a ESC.
Na délku má 4657, šířku 1971 a výšku 1276 milimetrů. Hmotnost je solidních 1525 kilogramů a její rozložení 46 ku 54 ve prospěch zadní nápravy.
Dynamika a spotřeba
Zde to jsou čísla té nejvyšší ligy. Zrychlení z nuly na stovku proběhne za skvělé 2.9 sekundy a maximální rychlost překročí hranici 340 km/h. Papírová spotřeba má být 14.9-litru na sto kilometrů a emise CO2 340 gramů na kilometr.
Design
Tvar karoserie tvořil aerodynamický tunel, jehož práci poté doladilo Ferrari Styling Centre. 812 se inspiruje slavným vozem 365 GTB4, což lze rozeznat převážně při pohledu na příď. Mohutný nasávací otvor doplňují směrem ke středu svažující se Full-LED světlomety, na jejichž vnitřních stranách se nachází dva nádechy. Kapota má decentní prolis v podobě přídě formule 1 a po stranách dva výdechy, které odvádí horký vzduch od motoru tak, aby vytvořil co možná největší přítlak. Z profilu si můžeme všimnou futuristicky dynamického tvaru, který připomíná sportovní čluny, dalšího výdechu pro odvod horkého vzduchu od brzd a stylových kol, za nimiž se ukrývají velké karbon-keramické brzdy. Záď se inspiruje čtyřmístnou novinkou GTC4 Lusso, a to především hranatým tvarem a čtyřmi trubicovými světly. Nechybí mohutný difuzor s aktivními aerodynamickým účinkem a čtveřice řvoucích koncovek výfuku.
Interiér
Interiér se nese v klasickém duchu moderních Ferrari. Očekával jsem nový informační systém s displejem na středovém panelu, se kterým přišlo GTC4 Lusso, ale omyl. Je zde ”pouze” aktualizovaný systém a displeje zůstávají stále zabudovány po stranách žlutého otáčkoměru. V neposlední řadě si lze všimnout speciálního čalounění s červeným prošíváním a nových sedadel.
Specifikace
Motor
Typ | V12 – 65 ° |
Objem | 6496 ccm |
Maximální výkon | 588 kW (800 koní) při 8500 ot./min. |
Maximální točivý moment | 718 Nm při 7000 ot./min. |
Hmotnost a rozměry
Délka | 4 657 milimetrů |
Šířka | 1 971 milimetrů |
Výška | 1 276 milimetrů |
Hmotnost | 1 525 kilogramů |
Rozložení hmotnosti | 46:54 vpředu/vzadu |
Dynamika
Maximální rychlost | 340 + Km km/h |
0-100 km/h | 2.9 sekundy |
Spotřeba paliva | 14.9 l/100 km |
Emise | 340 g CO2/km |
« BMW unikl seznam zhruba 30 chystaných novinek do roku 2021 TEST Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic »