Ferrari 575 Maranello – Dobrá volba
Je italské, placaté, má dvanáctiválec, podvozek, který pomáhal vyvinout sedminásobný mistr světa Formule 1 Michael Schumacher, má pořádný nádech na kapotě a vzpínajícího se koně ve znaku. Už jen to jsou důvody, proč by ho měl každý chtít. V předešlé větě jsem v podstatě vyjmenoval dokonalý recept na úspěch.
Ferrari 575 Maranello je modernizovanou verzí prvního moderního Ferrari 550 Maranello. Světlo světa spatřilo příchodem roku 2002, kdy brány továrny začala opouštět první auta. Díky prvotřídním technologiím a zkušenostem z Formule 1 dokázalo Ferrari vyvinout skvělý stroj. Vpředu uložený 5.7 litrový dvanáctiválec spolupracuje se šestistupňovou manuální nebo robotickou převodovkou F1. V zásobě má 579 Nm točivého momentu (to stačí na otočení zeměkoule) a 515 italských plnokrevníků, kteří jen čekají, jak budou moci ten 1760 kilogramový kus italské vášně roztáhnout až na obligátních 325 km/h (za což by se nemusely stydět ani dnešní supersporty). Z nuly na sto kilometrů za hodinu toto monstrum zrychlovalo za 4.2 sekundy a na dvoustovku pak necelých 14 sekund. Čtvrt míle zvládlo za 12.3 sekundy a celá míle s pevným startem mu trvala pouze 31.4 sekund a cílovou čáru pak 575 proletělo rychlostí 267 km/h.
Za konkurenci se dalo považovat například masochistické Lamborghini Murcielago nebo něžnější a pohodlnější Aston Martin Vanquish. Ferrari 575 Marenello mělo ty nejlepší vlastnosti z obou aut, rychlost podobnou Murcielagu, každodenní použitelnost Astonu (na tehdejší poměry superaut) a navíc skvělý design Ferrari.
Ano, auto mělo i své mouchy, ale je to placatá věc s dvanáctiválcem a dírou v kapotě, už jen proto ji chci ve své garáži! Za více ojeté kusy dáte něco přes milion korun, za milion a půl už jsou k vidění pěkné a udržované kousky. Pospěšte si, zatím jich je hodně, ale tyto krásky začnou rychle mizet do sběratelských garáží a cena poletí vzhůru! Taky bych jedno žluté prosil.
.
« Michael Schumacher dnes slaví 46. narozeniny TEST BMW ActiveHybrid 3 – Eko M3 »