Ferrari 458 Spider oficiálně!
Od počátků lidstva touží všechny generace a národy o dosažení dokonalosti. V rozvoji krásy, umění, moudrosti a učení. Mnoho filosofů by řeklo, že dokonalost neexistuje a čím víc jí chceme dosáhnout, tím dál se od nás nachází. Přesto, že bych dokázal těmto učencům občas porozumět, v jedné věci neměli pravdu. Krása došla ke své absolutní dokonalosti.
Není divu, že to nejkrásnější umění se nachází v Itálii. Vedle soch Davida, obrazů Posledních večeří či Sixtinských kaplí se zde nachází ještě několik míst, kde se můžeme s vrcholy umění a krásy setkat. Jedno takové místo se jmenuje Maranello, kde v těchto dnech ukázali světu další z vrcholných děl. Nejedná se však o nic z kamene nebo o barvy na plátně. V tomto případě je vrcholem krásy chladný kov v podání automobilky Ferrari, jež dnes světu představila svůj nejnovější výtvor. Ferrari 458 Italia ve verzi Spider.
Tento designový skvost italských mistrů disponuje trochu netradičně pevnou skládací střechou. Její použití v této třídě a vzhledem k minulým vozům Ferrari je poněkud odvážné, nicméně sama automobilka tvrdí, že právě toto řešení je ideální a hliníková střecha váží dokonce o celých 25kg méně, než její látkový ekvivalent. Může za to především složitost mechanismu použitého u látkového provedení.
Pevná skládací střecha navíc poskytne vozu vyšší tuhost a díky relativně jednoduchému systému skládání trvá tato operace pouhých 14 vteřin. Jednu nevýhodu přesto verze Spider má. A to tradičně vyšší hmotnost proti verzi s pevnou střechou. V tomto případě se jedná o rovných 50kg.
Na druhou stranu nic nedokáže nahradit pocit z jízdy se Sluncem nad hlavou a s větrem ve vlasech. Ale nebojte se, žádný uragán ve voze nenastane. Ferrari tvrdí, že díky větrné cloně je možná konverzace bez zvýšení hlasu až do rychlostí 200km/h.
O pohon 458 se stále stará vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru s maximálním výkonem 425kW (570 koní) při 9000 otáčkách za minutu a hodnotou točivého momentu 540Nm při 6000 otáčkách za minutu. Vlivem zvýšené hmotnosti muselo zákonitě dojít ke zhoršení akcelerace a snížení maximální rychlosti. Přesto změny nejsou nikterak markantní. Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce zvládne 458 Spider sprint z nuly na 100km/h za 3,5 vteřiny a nejvyšší rychlost nově činí 320km/h.
Pro srovnání přikládáme čtveřici fotografií vzniklých počítačovým vykreslením,
a oficiální fotografie automobilky:
.« Nové info o Mercedesu třídy B RETRO TEST BMW E30 M3 versus Mercedes-Benz 190E 2,5-16 »