Ferrari 458 Speciale – Poslední mohykán
Na internetu se objevily fotografie, na kterých designové studio Cavalino Design předpovídá, jak asi bude vypadat ostřejší verze nedávno odhaleného Ferrari 488 GTB. My si však naposledy připomeneme něco o odcházející legendě, o posledním mohykánu v podobě Ferrari 458 Speciale. To se do historie automobilky zapíše jako poslední vyrobené osmiválcové Ferrari s atmosférickým plněním. Pro sběratelem se tak stává zajímavým kouskem ke koupi či investici.
Takže co se vlastně ukrývá pod tím krásným kabátem s aktivními aerodynamickými prvky? Upravený a k dokonalosti vyladěný 4.5 litrový osmiválec pocházející z Italie. Samotní vývojáři motorů přiznali, že více už z atmosférického motoru s dnešními prostředky nelze dostat, a že je momentálně vrcholem motorů s atmosférickým plněním. Jeho výkon činí 605 koní v 9000 ot./min. a krouťák 540 Nm v 6000 ot./min. Díky nízké váze 1290 kg a s podporou geniální dvouspojkové převodovky se auto rozjede z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy, dvoustovku atakuje za 9.1 sekundy a akceleruje až na nebezpečně vypadající číslovku 325 km/h. Okruh Fiorano v Maranellu pak zvládne za 1 minutu a 23.5 sekundy. Ve srovnávacích testech je dokonce rychlejší než větší sestřička Berlinetta, která má asi o 130 koní více. Dokonalosti z velké části napomohl i agresivněji a sportovněji laděný podvozek.
Podívejte se na video, hlavně poslouchejte ten řev posledního pořádného osmiválce od Ferrari. Doufáme, že s turbo-dmychadly automobilka neztratí nic ze svojí duše. Do fotogalerie přikládáme rendery 488 GTB Speciale.