Faceliftovaný Ford Focus s novými motory oficiálně
Aktuální generace Fordu Focus se dočkala faceliftu s premiérou plánovanou na příští týden na autosalon v Ženevě. Rozdíly jsou patrné na první pohled a nejde jenom o typické omlazení známé odjinud. Americká automobilka se chlubí použitím čtyř zcela nových panelů karoserie, jiné jsou samozřejmě i přední a zadní světlomety a další drobnosti.
Ladilo se i na podvozku. Konkrétně jsou použity jiné tlumiče a obě nápravy sedí na tužších silentblocích. Jinak nastaven je elektrický posilovač řízení a přeprogramován byl systém ESP, všechny tyto kroky potom směřují k lepší ovladatelnosti auta. Velkou novinkou je úplně nový motor EcoBoost o objemu 1,5 litru s výkony 110 nebo 132 kW. Stejný objem má i nový vznětový motor TDCi produkující 70 nebo 88 kW.
V nabídce samozřejmě zůstává známy tříválec EcoBoost o objemu 1 litr s výkonem 74 a 92 kW spolu se čtyřválcem 1.6 TI-VCT se 63, 77 a 92 kilowatty. Naftové čtyřválce 1.6 TDCi s výkony 70 a 85 kW zůstávají, stejně jako dvoulitrové 2.0 TDCi se 110 kW a na některých trzích je v nabídce elektromotor se 107 kW.
Převodovky budou v nabídce manuální pěti- a šestistupňové a automatické se šesti stupni včetně varianty PowerShift s možností řazení pádly pod volantem. Američané se dokonce dočkají tříválcového EcoBoostu spojeného výhradně s manuální převodovkou, což je pro zámořský trh neobvyklý krok.
Ford vyslyšel nářky uživatelů Focusu a v upravené verzi značně omezil počet všemožných tlačítek. Palubní deska je tak teď mnohem přehlednější a spoustu funkcí převzal dotykový displej nového palubního systému SYNC 2. Nový sportovní tříramenný volant je také méně rozptylující díky redukční dietě tlačítek, naopak tlustší koberce, boční skla a izolace od motoru zajistí větší klid na palubě.
« Oznámen plug-in hybrid Volkswagen Golf GTE Druhá generace Citroënu C1 sebou přiváží speciální střechu »