Facelift Genesise Coupe – 4×4 a nová V6
Hyundai Genesis Coupe zaznamenal u odborné veřejnosti řadu velmi pozitivních ohlasů. A rozhodně to není jen kvůli tomu, že představuje nejlevnější cestu k získání nových více než 300 koní. My jsme jej rovněž testovali a pořádně jsme si to užili. V České republice je to sice novinka, ale v USA se již několik let prodává. Logicky tedy nadešel čas na facelift. Ten přináší hned několik zásadních změn.
Mnoho naznačuje již obrázek ze stránky amerického zastoupení značky. Jasně viditelný je nový tvar předních i zadních světlometů a předního nárazníku s maskou. Příď se nám jeví povedenější než u současného modelu. Tento facelift však nezůstane jen u kosmetických změn, takřka revoluce se odehrála rovněž pod kapotou. Jisté je, že za příplatek vůz dostane pohon všech kol. To není jediná inovace mezi předními podběhy – úprav se dočkal i šestiválec o objemu 3.8 litru. Nově bude nabízet kulatých 333 koní v 6400 otáčkách a 395Nm v 5100 otáčkách. Tím snadno překonává konkurenty ve třídě pony cars jako je Mustang a Camaro, kteří mají jen okolo tří set koní. Čtyřválcový dvoulitr s turbem zůstane nezměněn. Mocně se diskutuje rovněž o použití pětilitrového osmiválce ze sedanu Genesis, jež se do Evropy nedováží, ale pokud jej Coupé dostane, je nepravděpodobné, že by se tato motorizace objevila i v Evropě.
Další otázky se objevují v souvislosti s ne zrovna nejpovedenějším šestistupňovým automatem. Sedan Genesis totiž používá modernější osmistupňovou skříň, která by se mohla pod kapotou Coupé rovněž dostat. Dobrou zprávou je, že šestistupňový manuál zůstává v nabídce. Hyundai rozjel svou snahu v sekci levných coupé velmi dobře, nabídka pohonu všech kol může být zajímavá pro horské oblasti a specifický druh zákazníků, ostatní zase potěší ještě silnější motor. Doufejme jen, že se všechny změny dostanou i do Evropy, ale přitom zůstane zachován podmanivý charakter auta. Kdyby ještě cena spadla na úroveň známou z okolních zemí, zejména Rakouska a Slovenska, měli bychom tohle Coupé zase o kus radši.
.« Třídveřové Picanto ve sportovním looku Nové info o Mercedesu třídy B »