Fabia slaví dvě dekády, ojetých je u nás ke koupi 7000 kusů tří generací
Stejně jako v roce 1988 Škoda Favorit a v roce 1994 Škoda Felicia, znamenal nástup vozu Škoda Fabia v České republice revoluci. Ostré rysy karoserie, kvalitnější motory a moderní technologie zájemce o malý tuzemský hatchback doslova uchvátil. Škoda Fabia jako rodinný osobní automobil byl oficiálně představen na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999 s karoserií pětidveřového hatchbacku a už v prosinci se dostal k prvním zákazníkům.
Necelý rok po hatchbacku byla představena Fabia s karoserií combi a paletu karoserií v roce 2001 uzavřela karoserie sedan. Roku 2007 byla na jarním ženevském autosalonu představena druhá generace s karoserií hatchback. To znamenalo konec výroby první generace. Combi druhé generace bylo představeno o půl roku později. Na začátku října 2014 byla na pařížském autosalonu představena třetí generace vozu Škoda Fabia. A na začátku roku 2018 přišel facelift třetí generace.
Aktuálně je na českém sekundárním trhu inzerováno přes 7000 vozů Škoda Fabia. Oblibu tohoto modelu dokazuje i vyvážené množství nabízených kusů všech tří generací. V nabídce je 2131 Fabií první generace, 2307 kusů druhé generace a 2587 Fabií třetí generace. Slovensko nabízí v současné době 3410 kusů zmíněného modelu, Polsko 3168 a Maďarsko 912.
Ceny ojetých Fabií všech tří generací jsou pro české řidiče velmi příznivé. Cenový medián nejnovější generace je 273 200 Kč, starší model za 103 000 Kč a nejstarší Fabia se prodává okolo lidových 45 000 Kč. Oblíbenost českého hatchbacku dokazuje i doba, za kterou si obvykle najde svého dalšího majitele. Fabie první generace čekají na svého majitele průměrně pouze 26 dní, druhá generace 33 dní a třetí generace dní 36.
V síti největšího tuzemského prodejce ojetin AAA Auto se za celou dobu existence prodalo přes 94 tisíc kusů tohoto modelu. Prozatím největší podíl činily Fabie první generace. Ty si čeští, slovenští, polští a maďarští řidiči odvezli v 75 % případů, což představuje zhruba 70 tisíc kusů. Druhou generaci si ve 20 % případů odvezlo cca 19 tisíc kupujících a nejnovější model se na prodejích podílí zhruba pěti procenty a 5 tisíci prodanými kusy. Škodovka je prostě v Česku fenomén. Po větší a dražší Octavii byla a je Fabia dvojkou trhu. I přes menší rozměry vždy dokázala nabídnout dostatek prostoru a uspokojit tak potřeby širokého spektra zákazníků od mladých rodin přes firemní flotily až po aktivní seniory.
V září letošního roku bylo na českém trhu ojetin nabízeno celkem 110 759 automobilů. Jejich cena se pohybovala nejčastěji okolo 145 000 Kč, nejčastější stáří aut bylo 9,6 roku a měly najeto 150 000 km. Žebříček top deseti nejinzerovanějších vozů nadále vede Škoda Octavia následovaná Fabií a VW Passat.
.« BMW X5 M a BMW X6 M s výkonem 625 koní se představují Češi i dál šílí po SUV, ale do terénu s nimi nejezdí »