Evropský parlament schválil povinné bezpečnostní systémy nových aut
Klíčový výbor poslanců Evropského parlamentu dal zelenou balíčku nových povinných bezpečnostních opatření, která by se měla vztahovat na všechny nové modely vozidel vyráběné od roku 2022.
Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) vítá výsledek hlasování, varuje však, že čas na konečnou dohodu o legislativě se před květnovými volbami do Evropského parlamentu výrazně krátí.
Členové Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů Evropského parlamentu (IMCO) pro vozidla schválili řadu nových bezpečnostních norem, které navrhla Evropská komise v květnu loňského roku. Opatření zahrnují nové požadavky na zkoušky nárazu, povinnou instalaci asistenčních systémů řidiče včetně automatického nouzového brzdění (AEB) s detekcí pro chodce a cyklisty, inteligentní asistenční systém přizpůsobení rychlosti (ISA) a asistenci pro jízdu v jízdních pruzích, stejně jako nový standard přímého výhledu pro nákladní automobily a autobusy, aby řidiči měli lepší výhled na ostatní účastníky silničního provozu v okolí vozidla.
Požadavky zahrnují také instalaci záznamníků dat o událostech, které zaznamenávají kritické informace o stavu vozidla v okamžiku před kolizí a stejně jako v leteckém sektoru by mohly pomoci vyšetřovatelům při havárii pochopit příčiny kolizí, aby se jim v budoucnu dalo zabránit.
Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské rady pro bezpečnost dopravy, uvedl: “Tato legislativa představuje významný krok v bezpečnosti silničního provozu v Evropě, během patnácti let může zachránit 25 000 životů. Je nutné si uvědomit, že navržená opatření se budou vztahovat jen na nová vozidla. Je velmi důležité, aby byla co nejdříve dosažena konečná dohoda, aby automobily s těmito novými bezpečnostními prvky, obsaženými ve standardních výbavách, začaly co nejdříve sjíždět z výrobních linek. Chceme poděkovat poslancům Evropského parlamentu a zejména Różovi Thunovi – odpovědnému zpravodaji. Závěrečná jednání mezi Parlamentem, členskými státy a Evropskou komisí by měla začít co nejdříve. Naposled byly tyto normy aktualizovány již v roce 2009. Vyzýváme zákonodárce, aby učinili vše pro dosažení konečné dohody před květnovými volbami do Evropského parlamentu.”
Zatímco dnešní hlasování se týkalo bezpečnostních opatření vozidel, zákonodárci EU se dnes také setkali, aby se pokusili uzavřít konečnou dohodu o doprovodném balíčku požadavků na bezpečnou infrastrukturu, které by mohly zachránit další tisíce životů.
.« Víme, které automobilky táhnou český trh s elektromobily Češi řídí pod vlivem nejméně z celé Evropy »