Elektrický roadster Irmscher 7 SELECTRA
Ženevský autosalon není jen o premiérách konvenčních vozů. Veliké zastoupení mají každoročně ve Švýcarsku známé i méně známé tuningové dílny. Německý tuner Irmscher se zaměřuje především na úpravy továrních vozů automobilky Opel. Ve svém oddělení se ovšem zabývá také úpravami otevřeného roadsteru, založeném na klasickém Lotusu 7, který nese vlastní označení Irmscher 7 Turbo Roadster.
A právě s tímto modelem si Irmsher náležitě vyhrál. Vyndal z něj konvenční spalovací motor a nahradil jej elektromotorem 144V DC, který produkuje 175kW (238 koní) a těžko uvěřitelných 800Nm točivého momentu. To je zatím největší hodnota, se kterou se nyní můžeme na trhu setkat.
O zdroj elektrické energie se starají lithium fosfátové baterie (LiFePo), které jsou chlazené kapalinou a jejich předností je malá ztráta výkonu při nízkých teplotách a životní cyklus 1000 nabití.
Další výhodou je to, že je možno baterie nabíjet bezdrátově a nabití na 60% trvá 3 hodiny. Nabití na plnou kapacitu trvá 8 hodin. Kapacita stačí na ujetí vzdálenosti 200km v závislosti na profilu trasy.
Irmscher plánuje tento koncept vyrábět sériově s cenovkou nižší než 90.000 euro. Jen pro srovnání, Irmscher 7 Turbo Roadster je k mání za 55.900 euro.
.« Živé foto Chevroletu Cruze hatchback TEST Volvo S60 D3 – Švédsky votrelec v nemeckej trojke »