Dodge Challenger SRT Demon je nejlépe zrychlující auto planety – Stovku dá za 2.3 sekundy
Říkalo se, že už nikdy nevznikne nic tak extrémního, jako je Dodge Challenger SRT HellCat. Jenže jsme se mýlili, protože přichází Dodge Challenger SRT Demon. Ten ve zrychlení z nuly na stovku poráží velikány typu Porsche 911 Turbo S, Bugatti Chiron nebo Tesla Model S.
Začneme motorem. 6.2-litrový osmiválec dostal nová palivová čerpadla, 2.7-litrový kompresor, který dokáže tlačit až jeden bar a točit 6500 otáček za minutu. Výsledkem je 507 koní – v základním režimu, 819 v tom nejostřejším a pokud natankujete 100 oktanový benzín, tak dostanete stádo 852 koní.
Hmotnost klesla o 97 kilogramů, přičemž auto bylo rozšířeno, ale i značně očesáno v interiéru. V základu totiž dostanete jen sedadla řidiče – na ta ostatní a nějaké parkovací senzory zapomeňte. Pokud chcete vozit cestující, za 1 dolar si můžete připlatit sedadlo spolujezdce, za další dolar i sedadla zadní a přidáte-li ještě jeden, tak můžete mít i polstrování zavazadlového prostoru.
Upraveny musely být i ostatní komponenty. Osmistupňový automat TorqueFlite 8HP90 byl zesílený, stálý převod je zkrácený na 3.09:1 místo 2.62:1 a speciální jsou i pneumatiky, které byly vyvíjeny pro nejrychlejší možný odpich z místa – jmenují se Nitto NTO5R 315/40R18. Zajímavostí jsou úzká přední kola, která lze použít jako rezervu nebo je namontovat na sprint – Demon se potom podobá dragsteru.
Zrychlení z nuly na stovku proběhne za 2.3 sekundy a řidič zažije přetížení 1.8 g. 400 metrů zvládne za 9.65 sekundy, a to při rychlosti 225.3 km/h. Dokonce drží rekord v Giunessově knize rekordů, protože jako jediné sériové auto na světě dokáže jet pouze po zadních kolech – celých 89 centimetrů.
Ještě letos se vyrobí 3300 kusů, zatím s neznámou cenovkou.
« BMW opravdu vyrobí M2 GTS Auta před padesáti lety a dnes »