Dodge Challenger SRT Demon je ještě rychlejší – Stovku nakonec dá za 2.1 sekundy
Když se představil Dodge Challenger SRT Demon, zdálo se, že se jedná o nejlépe zrychlující auto planety – zrychlení z nuly na stovku, přesněji na 60 mp/h, mělo zabrat 2.3 sekundy. Jenže kluci od Tesly vytáhly čas svého modelu S P100D, který činí 2.28 sekundy. Dodge tak vzal tu nejostřejší možnou variantu Demonu, která je doplněna o odolnější techniku pro sprinty a nemá sedadlo spolujezdce, natož ta zadní – výsledný čas je 2.1 sekundy, což už je očividně to nejlepší, čeho sériové auto může v dnešním světě dosáhnout. Časy jsou měřeny při zrychlení z 0 na 60 mp/h, což je nějakých 96 km/h, evropská stovka tak bude zhruba o necelou desetinu pomalejší.
Doplňující informace o voze
Začneme motorem. 6.2-litrový osmiválec dostal nová palivová čerpadla, 2.7-litrový kompresor, který dokáže tlačit až jeden bar a točit 6500 otáček za minutu. Výsledkem je 507 koní – v základním režimu, 819 v tom nejostřejším a pokud natankujete 100 oktanový benzín, tak dostanete stádo 852 koní.
Hmotnost klesla o 97 kilogramů, přičemž auto bylo rozšířeno, ale i značně očesáno v interiéru. V základu totiž dostanete jen sedadla řidiče – na ta ostatní a nějaké parkovací senzory zapomeňte. Pokud chcete vozit cestující, za 1 dolar si můžete připlatit sedadlo spolujezdce, za další dolar i sedadla zadní a přidáte-li ještě jeden, tak můžete mít i polstrování zavazadlového prostoru.
Upraveny musely být i ostatní komponenty. Osmistupňový automat TorqueFlite 8HP90 byl zesílený, stálý převod je zkrácený na 3.09:1 místo 2.62:1 a speciální jsou i pneumatiky, které byly vyvíjeny pro nejrychlejší možný odpich z místa – jmenují se Nitto NTO5R 315/40R18. Zajímavostí jsou úzká přední kola, která lze použít jako rezervu nebo je namontovat na sprint – Demon se potom podobá dragsteru.
Zrychlení z nuly na stovku proběhne za 2.1 sekundy a řidič zažije přetížení 1.8 g. 400 metrů zvládne za 9.65 sekundy, a to při rychlosti 225.3 km/h. Dokonce drží rekord v Giunessově knize rekordů, protože jako jediné sériové auto na světě dokáže jet pouze po zadních kolech – celých 89 centimetrů.
Ještě letos se vyrobí 3300 kusů, zatím s neznámou cenovkou.
« TEST ojetiny Suzuki Swift Sport – Hot-hatch junior TEST ojetiny BMW 645Ci – Nejlepší mnichovská léta »