Detailněji o technologii Skyactiv
V Mazdě jsou přesvědčeni, že by všechny vozy měly přinášet potěšení z jízdy. A aby tomuto přesvědčení dostáli, vydali se na vlastní, dlouhou a zcela jistě osobitou cestu! Zahájili masovou výrobu rotačního motoru, který poháněl legendární sportovní vozy RX, a postavili nejprodávanější roadster s nízkou hmotností, Mazdu MX-5. Není proto tedy divu, že s novou technologií SKYACTIV čekají nemalý úspěch
Pojďme si však přečíst, co si o této technologii myslí samotný ředitel automobilky Mazda: „Když jsme s vývojem technologie SKYACTIV další generace začínali, položili jsme si jednoduchou otázku: “Jak zachovat požitek z jízdy při současném výrazném snížení spotřeby paliva?” Abychom toho dosáhli, začali jsme zcela od začátku a přestavěli všechny hlavní části vozu – motor, převodovku, podvozek a karoserii.
Je známým faktem, že dochází ke ztrátě 70-90 % energie, která vzniká v důsledku procesu spalování konvenčního motoru. Zaměřili jsme se tedy na interní spalovací motor a pokusili se jej vylepšit. Začali jsme tím, že jsme vytvořili jeden ideální válec. U zážehových motorů jsme dosáhli vyšších kompresních poměrů, zatímco u našich dieselových motorů jsme naopak docílili nižších kompresních poměrů Oba typy motorů, ať už s automatickou nebo manuální převodovkou, se vyznačují nižší hmotností a větší kompaktností, díky čemuž je na kola vozu přenášena větší síla.
Tím jsme ale neskončili. Hmotnost vozu jsme snížili o téměř 100 kilogramů při současném zvýšení jeho výkonu a tuhosti karoserie. Úprav oproti našemu vlastnímu modelu MX-5 doznala i převodovka. Vyvinuli jsme ideální karoserii a optimalizovaný podvozek, což se pozitivně projevilo na vyváženějším a citlivějším ovládání vozu. Když jsme všechna tato inovativní vylepšení dali dohromady, výsledkem byly bezpečnější, stabilnější a přesto citlivější jízdní vlastnosti.“
.« EXKLUZIVNÍ TEST BMW 135i PERFORMANCE Nová 911(991) na lehce špionážním videu »