Další detaily o Mercedesu SL63 AMG
Mercedes vypustil do světa další detaily okolo nového očekávaného modelu SL63 AMG, nejvíce informací se týká Performance Packetu, kterým je možné vůz dovybavit. Jen pro zopakování, novinka byla představena několik dní zpátky spolu s novou Formulí 1 týmu Petronas, představujícími samozřejmě nebyli nikdo jiný než jezdci Nico Rosberg a Michael Schumacher.
Oproti předchozí verzi oželela nová generace SL svojí ocelovou karoserii, nyní se již pyšní kompletní konstrukcí z kombinace hliník – hořčík. Spolu s několika karbonovými díly se tak verze SL63 AMG dostala na váhu 1845 kg, to je o 125 kg méně než tomu bylo u předchozí generace a na roadster této velikosti s pevnou skládací střechou vynikající hodnota. Verze AMG proti standartnímu SL obléká samozřejmě AMG bodykit díky kterému je rozeznatelná již na první pohled. Vzhled je mnohem agresivnější a zadnímu nárazníku dominuje difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Podvozek je pochopitelně přitvrzen a nově naladěn pro sportovní využití, přední i zadní víceprvkové nápravy jsou tlumeny aktivními vzduchovými AMG tlumiči a samozřejmostí je využití poslední generace stabilizačního systému Mercedes ABC (active body control). Ještě sportovnějšího nastavení podvozku a větších brzd je možno dosáhnout doobjednáním zmiňovaného Packetu.
Nejvíce změn oproti minulé generaci je ovšem schovaných pod kapotou, proti předchozímu modelu SL s atmosférickým V8 6.2 litru, je nyní použitý o něco menší, 5.5 litru dvojitě přeplňovaný motor V8. Ten má výkon 529 koní a 799 Nm ve standartní verzi, s použitím Performance Packetu dokonce 557 koní a monstrózních 900 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100km/h se sice s Performance Packetem posunulo pouze o 1 desetinu na výsledných 4.2 sekundy, zrychlování za hranicí dvou set kilometrů v hodině však jistě bude o dost rozdílnější, zvyšovat rychlost je možné až do výsledných 299 kilometrů za hodinu. Verze bez Packetu umí „pouze“ elektronicky omezených 250km/h. Síla z motoru se bude přenášet na zadní kola a to skrze sedmistupňovou automatickou převodovku Speedshift s možností řazení pod volantem, samozřejmostí v dnešním světě superaut je systém Launch Control, u Mercedesu nazývaný jako Race Start.
.« Heslo VW Phaeton 2015: “Více elegance, méně váhy!” TEST Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT »