Covid mění nákupní zvyklosti: Každý třetí řidič si hodlá příští auto pořídit online
Více než 80 % lidí v západní Evropě upřednostňuje v době koronavirové krize vlastní automobil před veřejnou dopravou. Pandemie navíc vede k většímu zájmu o online nákupy – každý třetí řidič plánuje, že si příští vůz pořídí elektronickou cestou. Vyplývá to z průzkumu Covid-19 Mobility. Zadala jej evropská digitální platforma pro prodej ojetých vozidel CarNext.com, která nabízí vybrané vozy leasingové společnosti LeasePlan vrácené zákazníky po operativním leasingu. Aktivní je i v České republice.
Průzkumu se zúčastnily tři tisícovky respondentů ze šesti zemí: z Francie, Itálie, Německa, Nizozemska, Portugalska a Španělska. Přesně 81 % z nich potvrdilo, že během pandemie dává přednost jízdě autem před městskou hromadnou dopravou. Automobil je jasnou volbou číslo jedna, i pokud jde o plány na další dovolenou. Svým vozem na ni hodlá vyrazit 84 % účastníků průzkumu.
„Vlastní auto je v nové situaci králem. Náš průzkum ukazuje, že velká většina lidí z důvodu bezpečnosti preferuje řízení svého automobilu před využitím veřejné dopravy. V průběhu pandemie jsme také zaznamenali posun směrem k elektronickému obchodování. Třetina řidičů, konkrétně 31 %, v průzkumu potvrdila, že při pořizování dalšího vozu bude vážně uvažovat o online nákupu. Je zřejmé, že se jedná o strukturální změnu, která dokazuje, že digitální prodeje automobilů nejsou jen dočasným trendem,“ uvedl k výsledkům studie Jan Wouter Kleinjan, produktový a marketingový ředitel CarNext.com.
Dotázaní navíc upřesnili, které faktory jejich zájem o online nákup zvyšují: 34 % oslovených považuje za důležitou možnost přistavení vozu až domů, pro 50 % z nich je podstatná garance vrácení peněz během čtrnácti dní od nákupu a 65 % vítá, když jim je prodávající schopen doložit úplnou servisní historii vozu a jeho mechanickou kontrolu před prodejem.
Stoupající zájem o digitální prodej automobilů potvrzují i zkušenosti české pobočky CarNext.com. „Počty online nákupů v letošním roce stoupají. Naši zákazníci mohou výběr i objednávku vozu kompletně vyřešit na dálku z domova nebo kanceláře. Tento trend se navíc snažíme podpořit souvisejícími doprovodnými službami. V době pandemie je velmi oblíbená zejména bezplatná dodávka vozu až domů. Jediný osobní kontakt s klientem v takovém případě proběhne až při předání vozidla. Pro zákazníky je to velmi komfortní a navíc bezpečné,“ vysvětluje Peter Škoda, ředitel tuzemského zastoupení CarNext.com.
.« Přeprava lyží i vánočního stromku automobilem Test BMW i3 (120 Ah): Praotec Elektromobil »