fafa

Čínské luxusní SUV Haval vyrábějí v Evropě a prodávají za cenu Fabie

4. 5. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Progres čínských automobilek je nezastavitelný. Po zlepšení technické i designérské úrovně předních čínských výrobců automobilů přichází na řadu útok na výrobní náklady. Vynalézavost a ambice Číňanů jsou nejednou až překvapující. Nyní začali s výrobou svých aut v Rusku, kde je to ještě levnější než v Číně. Velké Čínské SUV-kupé Haval F7x tak prodávají za cenu lépe vybavené evropské Fabie.

Časy, kdy se evropští producenti nahlas smáli čínské automobilové konkurenci, jsou pryč. Číňané předvádějí odhodlání a houževnatost a po krátkém období výsměchu naopak ukazují ostré zuby. Po výrazném zlepšení designu svých aut začali se zvyšováním jejich technické úrovně, přičemž v oblasti použití nových technologií mohou zbytek automobilového světa nejednou strčit hluboko do kapsy. V posledním období expandují i mimo domácí Čínu a začínají s výrobou v regionech, kde je produkce ještě levnější než v domovské Číně. Například v Rusku.

Dobrým příkladem je ruská produkce modelu Haval F7. Fabrika spadající pod ochranná křídla čínského gigantu Great Wall Motor představila v Číně mimořádně oblíbenou verzi SUV-kupé Haval F7x. To technicky vychází ze základního SUV Haval F7 a podobně, jako například konkurenční SUV-kupé Škoda KodiaQ GT (prodávané výlučně v Číně), přináší jen pozměněnou zadní část se sportovnějšími detaily a rychleji klesající střechou ve stylu běžných kupé.

Auto se základními rozměry 4620 x 1846 x 1690 mm stojí na podvozku s rozvorem náprav 2725 mm a rozměry přibližně odpovídá zmiňované Škodě KodiaQ GT. V kontextu evropské produkce je však zajímavá koncová cena celého auta – finální cena pro zákazníka je v přepočtu 15 500 eur. A i když je to cena základní verze, už ta má pod kapotou benzínový čtyřválec 1,5 16V Turbo s výkonem 110 kW (150 k). Má však poháněné jen přední kola, pokud chcete verzi 4×4, tu dostanete výhradně v kombinaci se silnějším motorem 2,0 Turbo naladěným na 140 kW (190 k). Ale pozor, oba motory jsou konstruovány na spalování nízkooktánových benzínů dostupných ve státech bývalého Sovětského svazu.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz