tesla-servis-1024x640

Chytrá auta nutí autoservisy investovat do technologií a školení

2. 1. 2020 • Novinky

Moderní technologie hýbou automobilovým trhem čím dál víc. Není to tak dávno, kdy řidičům stačilo mít auto s automatickou převodovkou, tempomatem nebo jednoduchým parkovacím asistentem. Nové a moderní technologie přináší do aut celou řadu chytrých systémů a vychytávek, které by měly usnadnit řízení vozidel a zvýšit bezpečnost vozidel. Pro malé autoservisy to však znamená velké náklady.

V nově vyrobených automobilech je množství technologií, které například používá sám automobil – brzdění do 30 km/h nebo asistent pro jízdu v koloně. Dále jsou tu technologie, které jsou v součinnosti s řidičem, třeba automatické udržování se v pruhu, automatický parkovací asistent a spoustu dalších funkcí a vychytávek. Nové vozy a technologie v nich dokáží řidičům usnadnit život. Ale jen do doby, než je potřebujeme opravit nebo seřídit. Pak mohou nastat problémy s tím, na který autoservis se vlastně obrátit.

Ne každé „servisní místo“ umí dané technologie seřizovat a opravovat. Málokdo si uvědomuje, co je například zapotřebí při pravidelném servisu přední kamery ve voze, který má systém hlídání jízdy v pruzích. A nejde jen o čelní kameru, další senzory jsou také na ostatních částech auta. Na autoservisy je v jistém smyslu vyvíjen tlak, aby uměly opravit všechny závady. K tomu je však potřeba nejen vybavení, ale také mnoho hodin profesionálních školení.

Bez průběžného odborného vzdělávání totiž mnoho automechaniků obsluhuje tyto technologie nesprávným způsobem, čímž může dojít k nepřesnému nastavení. Naše servisní sít v tomto ohledu vychází autoservisům vstříc a provádí s mechaniky pravidelná odborná školení. Mechanici se v současnosti například často setkávají s opravami právě již zmíněných předních kamer nebo nejmodernějších světel, včetně nastavení jejich fungování.

Tyto moderní technologie však začínají dělat starosti menším autoservisům. Pokud chtějí držet krok s ostatními, je potřeba, aby investovali čím dál více peněz do školení, technologií a vybavení pro opravy. Schůdnější cestou pak může být specializace, stejně jako se to pomalu začíná prosazovat v některých okolních zemích. Další možností je potom spojení do větších celků a sítí, díky čemuž budou mít výhodu silného partnera, a tím lépe obstojí nástupu „digitální revoluce“ i rychlejší komunikace se zákazníky.

Mobilní technologie jsou všeobecně možností, jak propojit automobil s řidičem. A nejen s ním. V naší servisní síti máme aplikaci, díky které se řidiči objednají do autoservisu z práce nebo pohodlí domova. Najdou v ní nejbližší autoservis z naší sítě, vyberou si zde druh servisní prohlídky, opravy a termín, který se jim hodí. Toto je jedna z věcí, co je v dnešní době samozřejmostí, jak lidem pomoc při komunikaci s autoservisem a řízením svého času.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz