Chevrolet Camaro oficiálně
Chevrolet konečně uvolnil veškeré informace o nové generaci ikonického modelu Camaro. Důležitou zprávou je, že díky hliníku, použitém opravdu ve velkém, shodilo Camaro rovných 90 kilogramů hmotnosti. V základech bychom nalezli platformu Zeta, kterou používá i Cadillac na svém modelu ATS. Přesto se však nedá říct, že má Camaro sdílený základ. Ona platforma je totiž ze 70 % přepracovaná výhradně pro nový model a torzní tuhost je oproti páté generaci o 28 % vyšší. Zavěšení všech kol je samozřejmě nezávislé, vzadu s pětiprvkovou nápravou. Pro nejsilnější verzi SS jsou standardem brzdy Brembo a také magnetické adaptivní tlumiče.
Zajímavostí je, že se Camaro oproti předchozí generaci ve všech směrech zmenšilo. Silueta vozu je výrazně hladší a plynulejší leckdo se se mnou jistě shodne, že takový boční profil by byl pro americké auto ještě před pár lety nepředstavitelný.
Uvnitř vozu se odehrály nemalé změny jak v oblasti designu, tak i zpracování. Ačkoliv některé retro prvky zůstaly zachovány, dominantou všeho je osmipalcová dotyková obrazovka, sloužící jako infotainment. Další stejně velký displej bychom nalezli i mezi klasickými budíky, kde poskytuje řidiči informace o jízdě. Přístrojový panel s dvojicí tubusů z pětkového Camara však víceméně zůstal. Novinkou je naopak volič jízdních režimů, kterým lze upravit charakter jízdy a v případě příplatkových aktivních výfuků také zvuk.
A teď konečně k motorům. Jsou na výběr tři a už v tuto chvíli se hodně diskutuje o tom nejmenším. Jedná se o turbem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož výkon je velmi slušných 275 koní. Motor má přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a jak Chevrolet správně podotknul, má víc koní než libovolný americký osmiválec nabízený mezi lety 1975 a 1995. Nové Camaro se tak připojilo k Mustangu, který coby základní motorizaci zvolil obdobný motor 2.3 EcoBoost. Tak či tak je dobré uvést, že Camaro by i s tímto nejslabším motorem mělo zvládat zrychlení z nuly na sto do šesti sekund.
Hlavně pro americký trh se v nabídce nachází prostřední motor, šestiválec o objemu 3.6 litru. Ani na něj se nezapomnělo, je z velké části přepracovaný a nabízí 335 koní výkonu. I zde je k mání přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a dokonce i deaktivace válců při nízké zátěži. Neopomenutelným faktem však je, že s točivým momentem 385 Nm má o 15 Nm méně, než čtyřválec.
No a na vrcholu stojí jak jinak než osmiválec. SS verze dostala motor s označením LT1 s hliníkovým blokem, který v současnosti pohání i Corvette. Jednotka má 6.2 litru objemu, nabízí 455 koní a 617 Nm točivého momentu.
Všechny motory jsou standardně napojeny na šestistupňové manuální převodovky, či za příplatek na osmistupňové automaty. Manuál u SS verze disponuje automatickými meziplyny, kdy motor při podřazování sám srovná otáčky.
Nové Camaro nastoupí na trh snad ještě koncem tohoto roku a to za ceny, které jsou zatím neznámé. Vyrábět se bude v továrně Lansing v americkém státě Michigan.
« Volkswagen T1 Race Taxi Závodní verze Fordu GT už příští měsíc »