12557457151123047781.jpg350787403

Chevrolet Camaro 2014 a Camaro Z/28!

27. 3. 2013 • Novinky

Pokud pravidelně sledujete náš facebook, jistě jste nepřéhledli, jaká auta nám dělala společnost pro pondělní testování. Mezi třemi klasickými americkými vozy, do kterých jsme se beznadějně zamilovali, bylo také velmi sebevědomé Camaro 2SS RS. A abychom vás správně navnadili na video a psaný test, do New Yorku přivezl Chevrolet zbrusu nové Camaro – modelový rok 2014, který přichází už na první pohled s několika změnami a rovnou také s ostřejší edicí Z/28, která své zaměření cílí na okruhové radovánky.

Camaro 2014 ZL1 opustilo továrny Chevroletu s poněkud pozměněným designem, který protáhl skla předních světlometů blíže ke středu masky chladiče a nasadil nový přední nárazník. Přes kapotu se táhnou změny také dozadu, kde jsou zbrusu nová zadní světla s LED technologií a nárazník s difuzorem. Paleta motorů čítá pak základní šestiválec 3,6 litru s výkonem 323 koní (241 kW) a prostředek nabídky zastupuje náš oblíbený motor V8 6,2 litru, který je posílen na výkon 426 koní (318 kW). Naprostý vrchol v nabídce Camara je už jen motor 6,2 litru, který byl osazen kompresorem a díky tomuto přeplňování je schopen vyždímat ze svých útrob až 550 koní (410 kW).

Nás ale bude více zajímat verze Z/28, která čítá aerodynamický bodykit s předním splitterem, mírně rozšířené blatníky a aerodynamičtější boční prahy. Záď pak disponuje novým nárazníkem s pořádným difuzorem a spojlerem na víku kufru. Změny se odehrály ale také na předních i zadních světlech a koncovky výfuků jsou na každé straně zadního nárazníku dvojité. Camaro Z/28 je posazeno na lehčí 19″ kola, obuta do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R, která mají na všech kolech rozměry 305/30. Brzdy zde zastupují karbonkeramické brzdy Brembo a podvozek přitvrdil pružiny, navíc s možností nastavení tlumičů. A v neposlední řadě se můžěte těšit také na nový samosvorný diferenciál.

V interiéru se těšte na poloskořepinová Recara, volant s plochou spodní částí a ”Octane” matné čalounění.

Pod kapotou bije motor LS7 – tedy V8 o objemu rovných 7,0 litrů, který zde bude mít výkon 500 koní (373 kW) a točivý moment 637 Nm a spjat bude pouze s šestistupňovou manuální převodovkou Tremec.

Díky instalaci již zmíněných kol z lehké slitiny, tenčího zadního okna a absencí několika elektronických prvků, váží verze Z/28 o 136 kilogramů méně, než základní ZL1 a je schopna být o 3 sekundy rychlejší – Chevrolet ovšem neřekl, na jaké trati. :D

Camaro 2014 se začne prodávat již tento rok a verze Z/28 půjde k dealerům až na jaře příštího roku. Vypadá ale sakra dobře!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz