Chcete auto z USA? Podívejte se, na co si dát pozor
Ojetá auta ze zahraničí jsou někdy na internetu opravdu lákavým soustem. Legendární americké značky jsou občas za velmi atraktivní ceny. Ale taková „super“ cena se nevzala jen tak odnikud. Za atraktivní cenou mnohdy stojí méně či více významné nedostatky a potenciální problémy.
1. Historie vozidla: Americká auta mohou být často po těžkých nehodách, protože opravy velmi poškozených vozidel se na americkém trhu nevyplatí. Navíc není vůbec snadné ověřit historii vozidla.
2. Cena paliva: Nízké ceny paliv, a především emisní a jiné normy způsobují, že americká auta mají jiné „řízení” motoru, případně i jiné výfukové systémy než evropská vozidla.
3. Kvalita provedení a vybavení: Kvalita použitých materiálů se může lišit od evropských norem. Stejné je to se samotným vybavením. Co je u nás standardem v nižší třídě, nemusí být v USA ve vyšší třídě samozřejmostí.
4. Náhradní díly: Mnoho náhradních dílů se dá na dovezená vozidla pořídit u dodavatelů náhradních dílů, ale majitelé dovozových vozidel také musí počítat s tím, že některé díly bude třeba speciálně dovézt.
5. Koroze: S ohledem na klimatické podmínky mohou mít vozy dovezené z amerického trhu slabší antikorozní ochranu než automobily na evropském trhu.
6. Světla: Evropské předpisy nařizují pro vozidla přední asymetrická světla, v USA jsou normou nařízená přední světla symetrická. Zadní směrová světla u amerických aut jsou většinou červená, u nás jsou předepsána směrová světla barvy oranžové. Ve spojených státech také nejsou povinné mlhovky.
7. Elektronika: Rádiová zařízení jsou odlišně kódována, takže se mohou vyskytnout problémy s příjmem signálu. Pokud je americké auto vybaveno navigací přímo z výroby, v Evropě nebude s největší pravděpodobností fungovat.
8. Odpružení a řízení: Konstrukce amerických vozidel je přizpůsobena místním podmínkám a nárokům řidičů. V USA se jezdí pomaleji, silnice jsou širší, nemají tak ostré zatáčky, proto systém řízení není tak precizní a odpružení je komfortnější. Takové řízení je pak překážkou dynamické jízdy.
9. Pohon: Za oceánem má většina terénních vozidel pohon pouze jednou nápravou. V populárních crossoverech pak občas pohon 4×4 vůbec není. Další věc je poruchovost automatických převodovek. Některá americká auta nemají chladič převodového oleje převodovky, protože ho vzhledem k nižším rychlostem na silnicích nepotřebují.
10. Pneumatiky: Pneumatiky v USA musí mít především dlouhou životnost a vydržet dlouhé vzdálenosti. Menší význam má pak jejich bezpečnost – mohou mít nižší přilnavost za určitých podmínek.
11. Detaily: Vlivem atraktivní ceny může kupující zapomenout i na další odlišnosti, například problém s umístěním a tvarem registračních značek nebo tachometr v mílích.
.« Test Mercedes-AMG GLA 45. Zvýšený hatch nabízí extrémní rychlost a univerzálnost Více než polovina prodaných ojetin má skryté vady. Jejich podíl meziročně roste »