Český trh válcuje nová finská aplikace Superoperator
Byla jsem pozvána do starého města, kde se konala menší tisková konference společnosti Superoperator. Už po příchodu mě přivítal team Superoperátora složený z paní Adély Dittmanové, PR manažerky, paní Heleny Lindové, manažerky SO pro Českou republiku a také pan Ari Ålander, ředitel společnosti. Také jsem si všimla, že na stolečku jsou položeny finské čokolády a bonbóny. Bylo jasné, že se dnes bude jednat o něco speciálního, neboť málokdy vidíte při tiskovkách lokální dobroty daného místa.
Jako první při zahájení tiskovky začal mluvit Ari Ålander. Vtipně na úvod uvedl, že přestože v Česku strávil rok, Česky ještě neumí, nebo spíše jen dobrý den. Mluvil anglicky a pro ostatní překládala paní Helena Lindová, která je tady v Česku jeho kolegyní. Pan Alander mluvil o začátcích společnosti. Uvedl také, že například ve Finsku jsou služby jako mytí automobilu na nejnižší příčce priorit. Proto se v průběhu vytváření své aplikace setkal s odmítavým postojem od velkých společností, kterým nápad na zlepšení podmínek nabídl. Tehdy to pro ně nebylo důležité. To se naštěstí v průběhu změnilo.
A o co se tedy jedná? Jde o unikátní aplikaci, kterou vyvinuli finští vývojáři. Aplikace rapidně zjednodušuje péči jednotlivcům, ale i firmám o mytí automobilů. Domovem aplikace je Finsko, odtud se, aplikace velmi rychle rozšířila do světa, konkrétně do USA a Austrálie. Nyní je na řadě Česká republika. Po Finsku je to první evropská země, kde se Superoperator úspěšně rozjíždí. Oblíbenost služby stále stoupá. Od roku 2017 se na tuzemském poli začala vyvíjet aplikace „Mycí digi linka“ speciálně pro největší tuzemskou síť čerpacích stanic Unipetrol/Benzina.
Díky spolupráci s tímto velkým hráčem se aplikace postupně mohla rozšířit i na jiné myčky. V současnosti je v Česku digitalizováno 106 myček a další se přidávají. Mezi ně patří i čerpací stanice MOL a privátní myčky. Rozdíl mezi Superoperatorem a Mycí digi linkou je v tom, že digi linka je jen pro síť Benzina, kdežto Superoperator je možný nainstalovat do jakékoli myčky nehledě na logo firmy.
Helena Lindová dále doplňuje: „Naše aplikace jsou určeny pro všechny, kdo alespoň občas zajedou s autem na myčku. Ušetříte nejen čas, ale i peníze, protože poskytovatelé mytí často nabízejí zvýhodněnou cenu pro uživatele. Samotné stažení aplikace je zdarma, platíte skutečně jen za využité služby automyčky. Navíc budete mít úplný přehled o všech myčkách a jejich cenových nabídkách ve vašem okolí.“ První a nejnáročnější fázi úspěšně zvládli. Jednalo se o to, že bylo nutné do sítě myček nainstalovat patentovanou technologii k rozpoznávání SPZ auta. Nyní mohou uživatelé používat aplikaci bez omezení.
Nejvíc vás bude určitě zajímat, jak aplikace funguje. Prvně si ji musíte stáhnout do vašeho mobilního telefonu. Aplikace je ke stažení zdarma. Každý uživatel si následně vybere ze seznamu myčku, kam chce jet. Téměř ihned se mu zobrazí aktuální online informace, díky nainstalované kameře, zda-li je u myčky fronta, nebo jestli je myčka mimo provoz. Navigace uvnitř aplikace uživatele navede do místa myčky. Vy si pak rovnou v aplikaci zvolíte mycí program, spustíte ho a z karty se vám ihned strhne částka. Na email vám následně přijde účtenka.
Společnost sází na to, že je určitě velkým přínosem například pro zdravotně postižené lidi, kteří nyní nemusí opustit prostor svého vozu, aby se složitě dostávali na pokladnu benzínky a zase zpět. Vše provedete v klidu a teple auta. Stejně tak je aplikace výhodou pro všechny maminky i tatínky s dětmi.
Aplikace myslela také na firmy. Společnostem, které využívají služební vozy, nabízí Superoperator speciální službu, která je zatím v Evropě unikátní. Jedná se o neomezené mytí v rámci jedné měsíční platby. Je to v podstatě systém neomezené služby jako například telefonní paušál, ale v nové oblasti: „Myjte kdekoliv, kdykoliv a kolikrát potřebujete“. Službu nabízí mimo jiné také distribuční partneři SO, na českém trhu jsou to aktuálně velké leasingové společnosti k operativnímu leasingu vozu. Superoperator nabízí jednoduché online reporty a fakturace, firma má přehled o všech vozech – kolikrát a kde se jednotlivá auta myla.
Ke konci celé tiskové konference paní Lindová dodává „V horizontu několika měsíců chceme představit i další služby v péči o auto, které bude možné díky SO pohodlně využívat.“ Půjde například o servisní služby, jako výměna pneumatik nebo oleje. Superoperator si klade za hlavní cíl zlepšit svůj vývoj hardwaru, softwaru i samotné aplikace, tak aby se stal leaderem na poli služeb péče o automobil. Inu nezbývá než čekat, až k tomu dojde. Věřím tomu, že během pár měsíců o společnosti ještě uslyšíme. A nyní si běžte stáhnout aplikaci a vyzkoušejte tuto unikátní službu, která nemá v Česku obdoby.
« MITSUBISHI PŘEDSTAVILO NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV ASX Test Kia Stinger 2,2 CRDi GT Line. Láska na první rozjezd »