Češi mají patent, který výrazně zlevní výrobu vodíkových aut
Především kvůli vysokým nákladům na výrobu a získávání vodíku se dosud vodíková auta neuchytila, stejně jako potřebě speciálních nádrží, které by byly dostatečně utěsněné kvůli malé velikosti vodíkových molekul. Tento problém však byl již vyřešen.
Nyní čeští vědci představili řešení, které podstatně sníží náklady na výrobu palivových článků. Profesor Vladimír Matolín z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy přišel s objevem, který by mohl snížit použití platiny při výrobě katalyzátorů palivových článků až desetkrát. Tato informace pochází z tiskové zprávy českého Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) a České vodíkové technologické platformy (HYTEP).
Platina je zásadním kovem pro výrobu palivových článků, ale díky novému objevu Matolínova týmu by mohlo být její množství potřebné k výrobě výrazně sníženo. V současné době se na výrobu jednoho palivového článku pro vodíkové auto používá zhruba 20 až 30 gramů platiny, ale díky této inovaci by se toto množství mohlo v praxi snížit až pětinásobně, v závislosti na dalším vývoji.
Univerzita Karlova, která vlastní tento patent, již uzavřela smlouvu s německou firmou ohledně výroby prototypu, který ověří možnosti průběžné výroby. Poté by měl tento německý partner nabízet výrobní zařízení zájemcům o výrobu katalyzátorů pro palivové články.
.« Elektromobily hasit neumíme, přiznali čeští hasiči První jízda: Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 »