Češi investují do aut svých otců. Zamilovali si socialistické modely
Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá.
Prodejům vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další auta bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“.
K těmto vozům má spousta lidí nostalgický vztah, zároveň ale daná auta představují dobrý potenciál zhodnocení počáteční investice. Například Škoda 105 ještě před 5 lety stála 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují „veteránských“ 30 let stáří.
Zájem však nebudí pouze socialistické vozy, díky Mototechně Classic už si našlo nové majitele i několik německých a amerických klasik. Zákazníci se mohou pyšnit Fordy Mustang, Ranchero nebo Thunderbird, popřípadě Volkswagenem Golf či Mercedes-Benzem CL500. Přes Mototechnu Classic se za 400 tisíc korun prodala také Lancia Kappa po bývalém prezidentovi Václavu Havlovi.
Řada Čechů skryté klenoty ze svých garáží a stodol též zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů.
.« Test Mercedes-Benz A 180d. Umělá inteligence, nízká spotřeba a revoluční interiér Nové Audi S6 spatřeno. Čtyři koncovky zůstanou, osmiválec zmizí »