anatomicka-vyhrivana-sedadla

Češi chtějí mít i v ojetinách vyhřívané sedačky a volant nebo klimatizaci

23. 1. 2019 • Novinky

Pozitivní vývoj české ekonomiky výrazně ovlivnil nejen poptávku po ojetých automobilech, ale ovlivňuje i zvyšující se standard u ojetin. Nejvyšším tempem roste zájem o rozšířenou zimní výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, čelní sklo nebo volant. Mlhovky nebo klimatizace jsou již v podstatě standardem.

„Loňský rok ukázal další nárůst obliby ojetých automobilů, kdy jsme jich ve středoevropském regionu prodali rekordních téměř 83 000. Zákazníci mají zároveň stále vyšší požadavky na výbavu, kdy například klimatizace, mlhovky, či základní prvky bezpečnostní výbavy jako jsou ABS, ESP nebo airbagy patří k úplnému základu. Nejvyšším tempem pak roste zájem o komfortní prvky jako například vyhřívaná sedadla, volant nebo čelní sklo,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka autocenter AAA AUTO.

Mezi nejžádanější prvky výbavy patří klimatizace, kterou v roce 2018 mělo více než 92 % procent prodaných automobilů. Bezpečnostní prvky jako airbagy, ABS či ESP již dosáhly svého maxima a ve velkých autocentrech již v podstatě automobily bez těchto vymožeností nenajdete. Mlhovky jsou samozřejmostí pro 82 % prodaných aut. Z dalších doplňkových atributů je velký zájem o vychytávky jako tempomat (55 % prodaných automobilů v roce 2018), multifunkční volant (54 %) či parkovací senzory (34 %). Největším skokanem je Stop Start systém, který si v loňském roce pořídilo téměř desetkrát více lidí než v roce 2014. Téměř pětinásobně vzrostl za posledních pět let zájem o vyhřívaný volant, čtyřnásobně pak o parkovací kameru a více než dvojnásobný je i počet automobilů s navigací, vyhřívanými sedačkami či čelním sklem.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz