Carlsson CK 63 S

28. 10. 2008 • Novinky

Jsou tuningové dílny, které dokáží auto maximálním způsobem zprznit. Příkladů, kterak z dobrého auta udělat příšerné, jsme tu již ukázali mnoho. Pak ale existují úpravci, kteří nejen, že posunou parametry auta o kus dál, ale ještě k tomu přidají spoustu stylu a charakteru, aniž by narušili to, oč se snažila automobilka. Příkladem té druhé, podle nás lepší varianty, je právě Carlsson (i když i on občas ulétne).

Carlsson tuní Mercedesy již dlouho a pokud jste někdy měli tu čest projet se například se starým „éčkem“, musíte uznat, že opravdu umí. I na dnešní poměry je stovka za 4,5 sekundy a maximální rychlost 300 km/h naprosto šílená a teď si tyto parametry představte v polovině devadesátých let. Ale zpátky k dnešní novince.

Jak jste jistě z fotografií poznali, jedná se o úpravu povedeného Mercedesu C 63 AMG. Už jsme to říkali mnohokrát a řekneme to znovu: C 63 AMG není zrovna autem, které by potřebovalo něco vylepšovat. A právě tady umí Carlsson udělat takovou práci, která nenaznačuje automobilce „my to umíme lépe“, ale pouze posune schopnosti auta ještě dál při zachování všech kvalit Mercedesu jako takového.

Podívejme se pod kapotu, neboť zde se technici hrabali nejdéle. Výkon osmiválcového reaktoru o objemu 6,2 l byl zvýšen na dechberoucích 565 koní, což je v tak malém autě opravdu pořádná porce. Točivý moment povyrost na 685 Nm, ale to jen kvůli automatické převodovce, která by prý větší zátěž nesnesla. Zadním pneumatikám, které si asi jen tak neodpočinou, pomáhá samosvorný diferenciál a kontrola trakce. Můžete ji vypnout, ale to pouze v tom případě, že máte známého u firmy Continental, který vám bude pravidelně dodávat devatenáctipalcové pryžové válce.

Tipnete si, jak rychle se tohle monstrum dostane na stovku? 4,5 sekundy? Neblázněte, to zvládá i sériová verze, jen klidně uberte. 3,8 sekundy, to je to správné číslo. Maximální rychlost 300 km/h je pouze omezena kvůli limitům pneumatik a hlavně aerodynamiky, neboť auto prý již postrádá potřebný přítlak. Vedle takových čísel bledne kdejaké BMW M5 nebo Porsche 911.

Carlsson také nabízí velmi propracovanou úpravu podvozku a brzd, která pomůže udržet tento rozdováděný Mercedes pod kontrolou. Za tučný příplatek jsou k dispozici i speciální kovaná kola, která jsou o 38 % lehčí než ta standardní a ještě více zlepšují přesnost ovládání a jízdní komfort.

Úpravce nezapomněl ani na pohodlí cestujících. V interiéru najdete exkluzivní kůží čalouněná sedadla, semišový volant a maximální výbavu, kterou si lze do automobilu s trojcípou hvězdou přát. Motor s výfukem byli zbaveni nežádoucích rezonancí a vibrací, při tom byl zachován charakterní výbušný zvuk, který nahání hrůzu všem emtrojkám v okolí.

Změny na karoserii byly provedeny s maximální pozorností k detailu. Přední nárazník dostal decentní spoiler zlepšující aerodynamiku vozu, stejně tak zadní nárazník, jehož skutečný difuzor pomáhá zvyšovat stabilitu a snižovat vztlak. Na víko kufru se nastěhoval decentní spoiler, který tu také není jen pro parádu. Všechny doplňky mohou být vyvedeny buď z kvalitního plastu, nebo z pravého karbonu, záleží jen na vašich finančních limitech.

Cena úpravy závisí na tom, kolik doplňků si necháte od Carlssona namontovat. Jestli ale chcete svůj Mercedes-Benz C 63 AMG více odlišit od sousedova Mercedesu C 220 CDi v AMG paketu, tento tuningový kit by mohl být správnou cestou.

.

»

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz