02-bugatti-divo-f34-web

Bugatti Divo je absolutní monstrum

26. 8. 2018 • Novinky

Značka Bugatti je v posledních letech známá především jako výrobce super luxusních hyper sportů. Jak Veyron, tak Chiron jsou fascinující technologické zázraky na kolech, které ale fungují především jako luxusní GT a na okruzích působí trochu těžkopádně. Jenže značka Bugatti si vydobyla status legendy spoustou závodních aut, která se desítky let proháněla po okruzích.

Bugatti tak chce připomenout svou historii a představuje nový model Divo, pojmenovaný po letci a závodníkovi Albertu Divovi, který s vozem Bugatti dvakrát vyhrál závod Targa Florio. Divo staví na základech z Chironu, ale téměř nic nezůstalo při starém. Na první pohled je jasný odklon od uhlazeného designu Chironu a Divo se tváří jako opravdová bestie. Jeho podobu tesala aerodynamika a také obrovské nároky na uchlazení monstrózního šestnácti válce o výkonu 1500 koní, který tepe za zády pilota. Celé šasi bylo posíleno a podvozek vyvinut speciálně pro okruhové ježdění. Komplet přepracovaná je také aerodynamika a vůz nyní dokáže generovat až 456 kilogramů přítlaku.

Určitě pomáhá i gigantické křídlo o šířce 183 cm. Celé auto se také podařilo odlehčit o 35 kilo, což se rozhodně hodí, ale ani tak váha neklesla pod šílených 1,9 tuny, takže jsem zvědavý, jak si tento cvalík poradí s technicky náročnými okruhy. Na testovací dráze v Nardo (ta verze se zatáčkami J ) zaznamenal Divo zlepšení 8s oproti Chironu. Změnou nastavení taky klesla maximální rychlost na 380 km/h, což je pochopitelné.

U okruhových aut je mnohem důležitější, jak zatáčí a podle automobilky zvládne Divo boční přetížení fantastických 1,6g. Už se nemůžeme dočkat, až jej uvidíme v akci a také rádi vidíme, že Bugatti se pouští zpět do vod závodních aut. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že šlo auto udělat ještě extrémnější. Při pohledu do interiéru stále přetéká luxusní výbavou. Uvidíme, co si pro nás Bugatti připraví pro další roky, bylo by fantastické vidět tuto značku na startu závodních sérií, ale to je zatím jen naše zbožné přání.

Nakonec jedna smutná správa pro všechny, kteří při čtení tohoto článku volali do banky s žádostí o půjčku. Bugatti se rozhodlo postavit pouze 40 exemplářů Diva s cenou startující na 5 milionech eur (ano opravdu 130 milionů) a celá série je již nyní beznadějně vyprodána.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz