Budoucnost Jaguaru: Malý sedan a duchovní nástupce E-typu
Pamatujete si na Jaguar X-type? Nevelký sedan na základě Mondea byl jednoduše zapomenutelný. Využíval mnoho z techniky Fordu, měl pohon předních nebo všech kol a fanoušci této vznešené britské značky jej nikdy nepřijali. Jednoduše nebyl dost dobrý, zlé jazyky říkají, že dokonce samotné Mondeo bylo lepším vozem. X-type vydržel ve výrobě do roku 2008 a od té doby se nenašel žádný nástupce, jelikož se Jaguar zaměřil hlavně na image budující sportovně luxusní sedany a coupé.
Dnes má značka již pevnější pozici právě díky výborným současným modelům. Začíná se tedy pomalu hovořit o nástupci X-typu, který bude konkurovat Mercedesu C-classe či BMW 3. Pokud mají Britové uspět, musí cenu základního modelu stlačit někam k 700 tisícům korun. Proslýchá se, že vůz půjde do výroby s vidlicovými šestiválci a turbem přeplňovanými čtyřválci. Auto je však spíše v počáteční fázi vývoje, dříve než v roce 2014 nejspíše není reálné ho spatřit. Čeká se rovněž na dokončení vývoje nových motorů.
Jak naznačuje úchvatný koncept Jaguar C-X16, již v příštím roce se můžeme těšit na představení dvoumístného sportovního vozu, který bude soupeřem pro Porsche Cayman. Auto je pocta a dle hlasů z Coventry i duchovní nástupce Jaguaru X-type, který letos slaví padesátku. Koncept je sice šestiválcový hybrid, ale sériový model bude nejspíše jen čistě benzínovým modelem. Doufejme, že si zachová něco z vizuálního dramatu konceptu a že se pánové z Jaguaru opět blýsknou prvotřídní dynamikou a skvěle fungujícím podvozkem.
Jaguar v současné době disponuje jednou z nejlepších nabídek vozů na trhu, všechny jeho modely patří ke špičce ve své třídě. Osobně doufám, že bude v tomto trendu pokračovat a udrží si své zaměření na nadšené řidiče a ty, kteří chtějí zajímavou alternativu k německým vozům.
.