Bude takhle vypadat Golf VII. generace?

14. 2. 2012 • Novinky

Není to až tak dávno, co jsme Vám přinesli naprosto odhaleného Golfa 7, jehož odhalení nebylo směřováno na to, ukázat design, nýbrž pochlubit se hned ze začátku tím, co Golf bude vozit pod svou karoserií.

Jen ve stručnosti si připomeňme, že nový Golf bude (a vlastně už je) postaven na nové univerzální platformě MQB, která bude spojovat nespočet modelů celého koncernu VW a díky ní se budou moci pod kapotu montovat skoro jakékoliv motory, aniž by se pro ně musela přizpůsobit výroba. Golf VII bude ale spíše taková modelka. Ne kvůli své kráse, ale především z toho důvodu, že nový Golf dost radikálně zhubne a přitom se celý zpevní.

Ale vraťme se ještě k těm motorům. Rovnou si řekneme prozatimní informace, které prozrazují o mnoho širší výběr, co se montovaných agregátů týká, než tomu je ve stávající “šestce”.
Hlavní, nejprodávanější benzíňáky budou zastoupeny novými downsizing motory (s označením EA211). Mluví se také o tom, že jedna z těchhle jednotek o objemu 1,4 litru dostane vypínání válců (či jen jednoho válce) pro snížení spotřeby a celkové ekonomičnosti provozu. Druhou benzínovou ligu budou hrát motory (EA888) o objemu 1,8 a 2,0 litrů.
Jenže dnes se už bohužel svět netočí kolem voňavého benzínu, a tak pro věrné zákazníky a zastánce vznětových agregátů tu máme také něco. Naftové jednotky budou označeny EA288 a bude se jednat o dvoulitr, který nás ale bude nejvíce zajímat v Golfu GTD, jehož výkon by měl být někde okolo 180 koní. Jenže jsou tu také zprávy o dvojitě přeplňovaném nafťáku a ten by měl pohánět ještě silnější verzi GTD, u něhož bychom se mohli těšit až na 220 koní a 380Nm.

Že nám tu ještě chybí verze GTI? Hned Vám tu radost uděláme. Nové “GTI-čko” dostane zážehový dvoulitr o výkonu někde kolem 260 koní. O správné přenesení síly (dle VW) se bude starat nová, vylepšená, elektronická náhražka samosvorného diferenciálu VAQ, která má zpřesnit řízení a zároveň poskytnout také nějakou tu zpětnou vazbu. Nevím, jestli je to zrovna tím, ale “sedmičkové GTI” je údajně na Severní smyčce rychlejší o celých 8 sekund, než aktuální generace.
O Golfu R bohužel zatím žádné informace nemáme, ale já osobně bych dal ruku (i nějakou milejší část těla) do ohně za to, že R-ko přijde.

No a samozřejmě nebude chybět u nového Golfu také pohon všech čtyř kol a široký výběr výbavy – od hi-tech palubního displeje, tempomatu, přes detekci únavy řidiče, až po parkovací systém, který dokáže Golfa zaparkovat i v rukou pověstných, drahých poloviček :)

Jak si myslíte Vy, že bude nový Golf vypadat?

  

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz