Brit jezdí se stařičkou Octavií 1,9 TDI na použitý olej z fritézy. Prý funguje dobře
Starší naftové motory nejsou tolik náchylné na kvalitu paliva a potvrzuje to i nedávný test Alexa Kersten z britského magazínu Car Throtle. Za pár drobných koupil Škodu Octavii 1,9 TDI, která má najeto téměř 700 tisíc kilometrů a nyní s ní testuje různé věci. Rozhodl se třeba vyzkoušet, jak si Octavia poradí s plnou nádrží použitého fritovacího oleje.
Použitý rostlinný olej získal z restaurací zdarma, případně za symbolickou cenu 5 liber za 20 litrů. Použitý olej poté několikrát přefiltroval, aby ho zbavil přepálených částeček z hranolek a dalších jídel. Z oleje filtrováním odstranil částečky až 20x tenčí než lidský vlas. Z ojeté Octavie vyčerpal všechnu naftu a po natankování oleje fungovala překvapivě dobře. Zvuk motoru, pocitové zrychlení a také celkový projev vozu zůstal nezměněn. Jediným rozdílem byla “vůně” za autem.
Bezprostřední pocity z projevu vozu jsou jedna věc, ale jízda na olej má svá negativa. O 20% vyšší spotřeba je vzhledem k jeho ceně pouze maličkým minusem. Vyšší viskozita oleje ve srovnání s naftou však způsobuje problém při studených startech.
Alex jako řešení takového problému navrhl osazení další nádrže speciálně pro olej s možností přepínání spalování nafty a oleje. Z dlouhodobého hlediska má ale používání rostlinného oleje na motor negativní vliv. Postupem času může motor ztrácet výkon a nebo se zcela zničit. Problémem je karbonizace oleje ve vstřikovacích tryskách a dalších částech motoru.
.« Test legendy Mercedes-Benz CL500 (C140). Výkladní skříň na kolech Test Mercedes-Benz GLC 300 4Matic. Benzínová ofenzíva »